آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050
آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050

هوآوی، نوکیا را می خرد


کمپانی چینی هوآوی قصد خرید نوکیا را دارد، البته همه چیز به این بستگی دارد که کمپانی فنلاندی چه زمانی ورشکست شود.
اگر این اتفاق رخ دهد، سازنده چینی گوشی های هوشمند رتبه خوبی را در اروپا و امریکا و سایر بازارهای متعلق به نوکیا کسب خواهد کرد.
 
"ریچارد یو" مدیر بخش بیزینس هوآوی به فایننشیال تایمز هنگام عرضه گوشی هوشمند هوآوی آسند پی شش/ Ascend p6 در لندن ضمن اعلام این مطلب افزود: ما دنبال چنین خرید بزرگی هستیم و منتظر ابراز تمایل نوکیا خواهیم بود.
 
وی تاکید کرد ما در مورد خرید نوکیا باز فکر کرده و عمل می کنیم. ظاهرا نوکیا در مورد فروش کلی بیزینس خود فکرهایی در سر پرورانده اما نه با هوآوی و نه با برخی گزینه ها در این باره صحبت نکرده است.
 
یک سخنگوی نوکیا گفت ما اظهار نظری در مورد گمانه زنی های بازار نخواهیم داشت.
 
اما سوال اینجاست که آیا تصاحبی خصمانه از سوی هوآوی صورت خواهد گرفت؟ بدنی معنا که کمپانی چینی مدیران نوکیا را دور زده و به سراغ سهامداران خواهد رفت؟ سهامدارانی که از سیاستی انقباضی در مورد ویندوز فون نوکیا در پیش گرفته اند و فرصت خوبی فراهم شده تا با رفتن سراغ سهامداران عمده، آنها را ترغیب به فروش سهام خود کرده و مدیران نوکیا را در برابر عمل انجام شده قرار دهند.

رایتل: آنتن دهی مان در اصفهان هنوز کامل نیست

 خبرگزاری ایمنا نوشت: کاشان، نائین، نجف آباد و شهرضا نواحی تحت پوشش رایتل هستند و در اصفهان نیز راه اندازی های اولیه صورت گرفته است.
 
مدیر ارتباط با رسانه رایتل در گفتگو با ایمنا تصریح کرد: آنتن دهی رایتل در استان اصفهان هنوز کامل نشده است و به دنبال آن هستیم که با رایزنی با مسئولین استان اصفهان دکل های مربوط به اوپراتور سوم را در سطح استان اصفهان راه اندازی کنیم.
خان علی افزود: رایتل در سه طرح دائمی، اعتباری و دیتا ارائه می شود که سیم کارت دیتا تنها برای افرادی است که می خواهند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه سرعت اینترنت در نظر گرفته شده برای کاربران رایتل 1 مگابایت است اظهار داشت: سیم کارت دائمی با قیمت 120 هزار تومان، اعتباری و  دیتا 20 هزار تومان در اختیار درخواست کنندگان قرار می گیرد.
مدیر ارتباط با رسانه رایتل خاطرنشان کرد:کاشان، نائین، نجف آباد و شهرضا نواحی تحت پوشش رایتل هستند و در اصفهان نیز راه اندازی های اولیه صورت گرفته است.     

خبرگزاری مهر از عدم پرداخت حق السهم دولت از سوی همراه اول خبرداد


خبرگزاری مهر طی مطلبی با عنوان “دوم کردن همراه اول با رتبه بندی کاغذی/تسویه حساب بی پایان دولتی ها” تحت عنوان “یادداشت مهمان” و با نثر بامزه و ثبت شده یک وبسایت معلوم که عینا در وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران منتشر شده از عدم پرداخت حق السهم دولت از سوی همراه اول خبر داده است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، در توضیحات منتشر شده از سوی نگارنده این یادداشت در خصوص عدم پرداخت حق السهم دولت از محل درآمد پیامک همراه اول آمده “در این موضوع کار همراه اول و سازمان تنظیم مقررات به دادگاهی کشید که هنوز هم ادامه دارد. در این جریان مشخص شد در پروانه مخابرات ایران به واسطه اینکه مخابرات ایران همزمان سرویس های دیتا، تلفن ثابت و تلفن همراه را ارائه می کند، در سه بند، برای تعیین سهام درآمد دولت، تعرفه تعریف شده است. از نظر قانونی این میزان در تلفن همراه ۲۸٫۱، در خدمات دیتا ۵ درصد و تلفن ثابت ۸ درصد است. ظاهراً رگولاتوری تحت فشار جریان های موسوم به بیرونی، به کسب درآمد بیشتر برای دولت اصرار دارد. از همین رو با وجود اینکه استنباط حقوقی طبق مستندات قانونی در این حوزه این بوده که ۵ درصد به دولت تعلق می گیرد اما رگولاتوری همچنان بر طبل سهم ۲۸٫۱ درصدی دولت از پیامک می کوبد. اما چرا پیام کوتاه جزء سرویس های دیتا به شمار می رود؛ نه تنها در پروانه اپراتور اول کشور به این موضوع اشاره شده است، بلکه طبق مستندات اتحادیه جهانی مخابرات، پیامک با حجم یک کیلو بایت محاسبه می شود که واحد اندازه گیری دیتا نیز است.ظاهراً نقش پولی را که بر اساس پروانه و به حکم قانون و دادگاه از دولت و شاید از جریانی خاص دریغ شده را نمی توان در دوم شدن همراه اول نادیده گرفت، به وِیژه که اپراتور چند ملیتی MTN -ایرانسل به عنوان اپراتور منتخب رگولاتوری، این سهم را بر اساس پروانه اش که مطابق تعریف خود این سازمان بوده است به دولت پرداخت می کند. اما پول همه ماجرا نیست.”

آیین نامه نظارت بر ارسال پیامک های انبوه به زودی ابلاغ خواهد شد

دبیر کمیسیون عالی ارتقاء تولید محتوای شورایعالی فضای مجازی از تدوین و ابلاغ غریب الوقوع آیین نامه نظارت بر ارسال پیامک های انبوه خبرداد.
 
دکتر کشاورزی در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) عنوان کرد که تا به حال نظارت پیش از ارسال پیامک های انبوه توسط مراجع نظارتی و فیلترینگ در حال انجام بوده است که ادامه پیدا میکند، اما برای نظارت پس از ارسال پیامک های انبوه متولی خاصی در کشور وجود نداشته است.
 
به گفته وی پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی، در اولین جلسه کمیسیون عالی ارتقاء تولید محتوای شورایعالی فضای مجازی این موضوع طرح شده و تصمیماتی اتخاذ گردید. در این جلسه در راستای نظارت پس از ارسال پیامک های انبوه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد تا آیین نامه نظارت بر محتوای پیامک ها را تدوین کرده و به این کمیسیون پیشنهاد دهد. پس از ارایه این پیشنهاد، بررسی، اصلاح و تکمیل آن در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت و انشاالله بعد از آن، آیین نامه جهت اجرا به مراجع مربوطه ابلاغ خواهد شد.
 
شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری تشکیل شده و شامل چندین کمیسیون عالی از جمله کمیسیون عالی ارتقاء تولید محتوای شورایعالی فضای مجازی است. ریاست این کمیسیون بر عهده دبیر شورای عالی فضای مجازی، آقای دکتر اخوان بهابادی، میباشد.

وزیر ارتباطات: فقط همراه اول برای نسل ۳و ۴ اقدام کرده و ما به همراه اول فرکانس وگذار میکنیم


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی نسل سوم و چهارم موبایل در یک سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این راه اندازی پژوهشکده ICT در 5 دانشگاه بزرگ در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامی در حاشیه امضای قرار داد همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در زمینه هزینه کرد درآمدهای این وزارتخانه، افزود: بر این اساس مصوب شده است که 3 درصد از درآمدهای ICT این وزارتخانه مستقیما صرف توسعه زیر ساخت‌ها و USO (طرح خدمات عمومی اجباری) روستایی شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تاکنون کلیه درآمدها مستقیما به خزانه بانک مرکزی واریز می‌شد، اظهار داشت: در سال جاری مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که بخشی از این درآمدها مستقیما به وزارتخانه داده شود تا طرح USO روستاها برای باقی مانده روستاها که حدود 10 هزار و 648 روستا می‌شود و عموما زیر 20 خانوار دارند، خدمات ICT را توسعه دهیم.
 
وی ادامه داد: تا مردادماه سال جاری 10 هزار روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه و اینترنت قرار خواهند گرفت.
 
ایجاد نسل سوم موبایل
 
نامی از ایجاد نسل سوم موبایل در کشور خبر داد و یادآور شد: همه اپراتورها در توسعه نسل سوم و چهارم می‌توانند مشارکت داشته باشند ولی فعلا اپراتور همراه اول در این زمینه اقدام کرده است.
 
وی اضافه کرد: در این راستا ما به اپراتور همراه اول فرکانس واگذار می‌کنیم و بر اساس دامنه فرکانسی که به آنها واگذار می‌شود، تجهیزات و زیر ساخت آن را ایجاد خواهند کرد.
 
نامی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه زمان بر است، خاطر نشان کرد: زمان راه اندازی نسل سوم و چهارم موبایل یک سال طول می‌کشد.
 
راه اندازی هجدهمین پژوهشکده ICT در جهاد  دانشگاهی
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تاکنون 17 پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها ایجاد کردیم، ادامه داد: هجدهمین پژوهشکده در جهاد دانشگاهی راه اندازی خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه ظرف 2 هفته آینده در دانشگاه‌های باقی مانده تفاهم نامه‌های همکاری برای راه اندازی این پژوهشکده به امضا خواهد رسید، یادآور شد: راه اندازی این پژوهشکده در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیر الدین طوسی، صنعتی شریف، تهران و علم و صنعت در دستور کار این وزارتخانه است.

مدیرعامل همراه اول: در فاصله پنج ثانیه ، استعلام هویتی افراد پاسخ داده شد


مدیرعامل شرکت همراه اول گفت: تمام بخش های شبکه، سوئیچ ، سرویس ها و آنتن های فرستنده از مرکز عملیات شبکه همراه اول کنترل می شود.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای صدوقی در حاشیه بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز عملیات شبکه همراه اول در جمع خبرنگاران افزود: اگر اشکالی در لینک ها و سرویس ها ایجاد شود، این مرکز موضوع را برای برقراری سرویس پیگیری می کند.
وی نخستین سرویس عملی به دولت را در انتخابات بیان کرد و گفت: بر اساس درخواست وزارت کشور در 71 هزار نقطه که امکان رای گیری بود، از بسته همراه اول که مخصوص انتخابات ایجاد شده بود، در فاصله پنج ثانیه استعلام هویتی افراد انجام شد.
صدوقی با بیان اینکه درصد موفقیت این کار 99 و نه دهم درصد بود، افزود: ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است و می توان بسیاری از سرویس های دولتی را با استفاده از این ظرفیت و زیرساخت انجام دهیم.
وی امن بودن شبکه را از ویژگی های مهم آن بیان کرد و گفت: تست خوبی برای ارائه سرویس انجام شد.
صدوقی افزود: در 24 ساعت روند انتخابات مجموعه وزارت ارتباطات، شرکت زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و شرکت های استانی همکاری کردند که ما بتوانیم ارتباطات پایدار را در آن روز برای مشترکان فراهم کنیم.
وی گفت: کوچکترین مشکل را برای ارائه سرویس به مشترکان در روز جمعه 24 خرداد نداشتیم.
صدوقی با بیان اینکه بستر انتقال و استعلام هویت افراد با کد ملی فراهم شده است، افزود: اگر بخواهند رای گیری نیز به صورت الکترونیکی انجام شود، باید سیستم های خاصی تهیه شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: ما زیرساخت لازم را رای ارائه سرویس رای گیری و استعلام الکترونیکی در این نقاط فراهم می کنیم.
صدوقی با بیان اینکه در روز جمعه 10 درصد ظرفیتی که ایجاد کردیم، زیربار رفت، افزود: ظرفیت بسیار خوبی برای سرویس دهی ایجاد شد و بیشترین آمار 4،5 میلیون استعلام در یک ساعت بود که پاسخ داده شد.
وی درباره مشکل ندادن مکان برای نصب آنتن های فرستنده (BTS) نیز گفت: هر روز دغدغه توسعه شبکه وجود دارد اما اخیرا شورای شهر مصوب کرد که در برخی نقاط از جمله بیمارستان ها و مدارس سایت نصب نشود و در صورت نصب جمع آوری شود.
صدوقی افزود: جمع آوری سایت و اینکه مجوزی برای نصب آن در نقطه ای دیگر اخذ شود، چند ماه زمان می برد و در سرویس دهی در آن نقاط اختلال ایجاد می شود.
وی گفت: مراجع معتبری در کشور وجود دارند از جمله سازمان تنظیم مقررات، محیط زیست و انرژی اتمی که تست هایی انجام می دهند و تاکنون با انجام تست ها، کمترین تشعشع در زیر آنتن هاست.
صدوقی افزود: حداکثر تشعشع ها در فاصله 100 متری و با یک صدم استاندارد است؛ یعنی کاملا مجاز است.
وی درباره علت جمع آوری آنتن ها گفت: اطلاعات فنی دقیقی در برخی از این مراجع تصمیم گیر وجود ندارد و به دلایلی این تصمیم ها گرفته می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از سازمان های دست اندرکار خواست برای توسعه شبکه کمک کنند، چرا که به نفع مشترکان خواهد بود.

روش شناسایی پیامک‌های ارسالی همراه اول

پیامک‌هایی که از طریق همراه اول ارسال شده با شماره «99635005» و به منظور اطلاع‌رسانی، تبریک تولد، اخطار قطع صورت حساب و از شماره «999» به منظور پاسخ به مشکلات مشترکان و شماره «990009» به منظور پیامک اطلاع از صورت حساب است.
 
اگر قبضی ازطریق 9990 پرداخت شده، اما وصولی آن در سیستم موجود نیست و خط وصل نشده، راه‌حل آن این است که مشترکان با مراجعه به مراکز تلفن ثابت (تهران و البرز) و ادارات مشترکان (سایر استان‌ها) و عرضه‌ی اصل کارت ملی و پرینت حساب خود که از بانک اخذ شده (در صورتی که مبلغ به حساب اعاده نشده باشد) نسبت به پیگیری اقدام کنند.
 
اما درباره‌ی نحوه عضویت در خدمات غیرحضوری، باید گفت که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول، خدمات مشترکان، خدمات غیرحضوری را انتخاب و اطلاعات درخواستی را وارد کنند و پس از تایید پیام دریافتی در پست الکترونیک به مراکز تلفن ثابت (تهران و البرز) و ادارات مشترکان (سایراستان‌ها) مراجعه و با ارایه‌ی مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی) و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.
 
بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، با وارد کردن نام کاربر و رمز عبور دریافتی می‌توانند نسبت به قطع و وصل به تقاضای مشترک و مفقودی، تغییر آدرس، دریافت ریزمکالمات، دریافت PIN ,PUK اقدام کنند.

چه‌کسی پاسخگوی کاربران رایتل خواهد بود؟


در بسیاری از کشورهای دنیا این جمله که «همیشه حق با مشتری است» تبدیل به ضرب‌المثل شده اما در کشور ما و به خصوص در حوزه ارتباطات گاه به نظر می‌رسد که این حقوق به طور مشخص و شفاف نیست.
 
 
هنوز زمان زیادی از ارائه خدمت تماس تصویری نمی‌گذرد که به تازگی تماس‌های تصویری متوقف شده است.
 
در این میان اگرچه مسوولان وزارت ارتباطات و سایر مسوولان مرتبط بر این نکته تاکید دارند که لازم است پیوستی فرهنگی برای این خدمات تعریف شود اما سوالی که پیش می‌آید این‌که زمانی که افراد نسبت به خرید این سیم کارت‌ها اقدام می‌کردند و ساعت‌ها در نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ و تلکام در صف می ایستادند تا سیم‌کارت‌های خود را دریافت کنند چرا صحبتی از پیوست فرهنگی نمی‌شد؟!
 
علاوه بر آن در تمام این مدت گزارشی از تخلفات کاربران سیم‌کارتهای نسل سوم هم ارائه نشده و در سطح جامعه هم فردی با مشکلی در این زمینه مواجه نشده است، از سوی دیگر در شرایطی جلوی تماس‌های تصویری گرفته شده که همچنان ارسال پیام‌های تصویری یا همان mms بلامانع است و کاربران می‌توانند از این طریق به انتشار فایل‌های تصویری مورد علاقه خود بپردازند.
 
در این میان ممکن است برخی دلیل این تصمیم را نظر برخی از آیات اعظام اعلام کنند اما بحث بر سر این است که حتی در میان آیات اعظام هم موضع گیری‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته و برخی نیز بر بلامانع بودن استفاده از این سیم کارتها تاکید کرده‌اند.
 
از سوی دیگر در توضیحات مسوولان مرتبط نیز تاکنون هیچ گاه به این موضوع پرداخته نشده و همواره مشکل در گروی نداشتن پیوست فرهنگی اعلام شده است. حال این که این پیوست فرهنگی به چه شکل ارائه خواهد شد و چه ویژگی‌هایی قرار است داشته باشد که تا پیش از تصویب آن مکالمات تصویری نمی‌توانند استمرار داشته باشند موضوعی است که تا کنون هیچ توضیحی درباره آن ارائه نشده است.
 
البته وزیر ارتباطات به ذکر توضیحاتی درباره‌ی وضعیت تماس‌های تصویری اپراتور سوم پرداخته و گفته است: براساس قرار‌دادی که قرار است میان وزارت ارتباطات، دانشگاه‌های امام صادق (ع) و علامه طباطبایی و حوزه علمیه منعقد شود، پیوستی فرهنگی تعریف و تدوین خواهد شد که این پیوست نه تنها برای رایتل بلکه برای سایر بخش‌های حوزه ارتباطات نیز قابل استفاده خواهد بود.
 
نامی در عین حال یادآور شد: از این پس سعی خواهد شد پیوست‌های فرهنگی پیش از فعالیت بخش‌های مختلف تدوین و ابلاغ شوند تا دیگر مشکلی مانند مشکل رایتل که به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی ایجاد شده تکرار نشود.
 
وزیر ارتباطات در ادامه‌ی صحبت‌های خود در پاسخ به سوال ایسنا که آیا می‌توان به‌طور مشخص گفت تماس‌های تصویری رایتل از چه زمانی از سر گرفته خواهد شد، توضیح داد: لازم است که پیوست فرهنگی اپراتور سوم تدوین شود و پس از تدوین به شورای عالی فضای مجازی ارسال شود تا براساس تایید آنها اپراتور سوم اجازه از سرگیری تماس‌های تصویری خود را پیدا کند.
 
اما در شرایطی که حتی طبق آمارهای خود وزارت ارتباطات این گونه اعلام می‌شود که ضریب نفوذ تلفن همراه به بالای صد درصد رسیده و به عبارت دیگر تقریبا تمام افراد یک سیم‌کارت دارند، این سوال وجود دارد که چرا افراد نسبت به خرید سیم‌کارت‌های رایتل اقبال نشان داده و بابت آن هزینه کردند؟ آیا غیر از این بوده که انگیزه کاربران برای خرید این سیم‌کارت‌ها تماس‌های تصویری آن‌ها بوده است؟!
 
البته قطعا اینترنت پر سرعت نسل سوم هم انگیزه بسیاری از کاربران بوده اما آنچه در درجه اول بر آن تاکید می‌شد و به نظر می‌رسید با اقبال جامعه هم مواجه شده همان بحث تماس تصویری بود که اکنون پس ازاین‌که تعدادی این سیم‌کارت‌ها را تهیه کرده‌اند و حتی بسیاری مبالغ بالایی را هم برای تهیه گوشی‌هایی که برای ارائه تماس تصویری مناسب هستند، هزینه کرده‌اند به یکباره این تماس‌ها قطع شده و حتی زمانی هم برای وصل شدن آنها اعلام نمی‌شود.
 
البته بحث حقوق کاربران در زمینه ارتباطات تنها در زمینه‌ رایتل نیست که نادیده گرفته می‌شود چرا که همین چند وقت پیش بود با بوجود آمدن مشکلاتی در شبکه تالیا، کاربران این سیم‌کارت‌ها نیز مدت‌ها موفق به استفاده از سیم‌کارت‌ خود نشده‌ و با مشکلات متعدد مواجه شدند.
 
بحث نادیده گرفتن حقوق کاربران در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات حتی به این موارد هم محدود نمی‌شود و کاربران در زمینه اینترنت هم هیچ گاه موفق به دریافت خسارت به دلیل قطعی‌ها و اختلالات متعدد نمی‌شوند.
 
حال با تمام این تفاسیر باید دید که آیا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و یا خود وزارت ارتباطات و یا حتی در سطحی فراتر شورای عالی فضای مجازی تصمیم نخواهند گرفت برای جلوگیری از تضیع حقوق کاربران اقدام کرده و وارد عمل شوند یا همچنان در بازار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مشتری هیچ حقی ندارد.

بسترسازی تالیا برای ورود به 3G


مدیرعامل (پیشین) شرکت ارتباطات تالیا از تصمیم این شرکت برای بسترسازی ارائه‌ی خدمات نسل سوم ارتباطی خبر داده و گفته است: البته در حال حاضر اپراتور سوم ارائه‌کننده‌ی انحصاری 3G به‌شمار می‌رود و تالیا هم مانند سایر اپراتورها چاره‌ای جز احترام گذاشتن به این دوره نخواهد داشت.
 
به گزارش ایسنا، فریبرز نژاد دادگر در ارتباط با برنامه‌ی تالیا برای ورود به نسل سوم ارتباطات اظهار کرد: هر اپراتوری برای ورود به نسل جدید نیاز به دو عامل مهم زیرساخت فنی شبکه و مجوز‌های قانونی دارد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما اپراتور سوم عرضه‌کننده و مجری انحصاری خدمات نسل سوم به‌شمار می‌رود و ما هم مانند سایر اپراتورها چاره‌ای نداریم جز آن که به این دوره‌ی انحصار احترام بگذاریم.
 
مدیر عامل (پیشین) شرکت ارتباطات تالیا تصریح کرد: البته ما به طور همزمان اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی و پایش و سنجش بازار خواهیم کرد و اکنون طرح‌های مطالعاتی ما برای استفاده از فن‌آوری نسل سوم در تالیا آغاز شده است.
 
به گفته مدیر عامل (پیشین) شرکت ارتباطات تالیا و براساس اطلاعات نشریه ارتباطات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت تالیا اهمیت‌دادن به نیازهای مشتری است و در راستای احترام به نیازهای مشتری در تلاشیم زیرساخت‌های لازم برای ورود به عرصه 3G را فراهم کنیم تا پس از پایان دوره‌ی انحصار ما هم بتوانیم این خدمات را ارائه کنیم.

آیفون بازهم قد می‌کشد

خبرگزاری رویترز گزارش داده است تا پیش از فرا رسیدن سال آتی میلادی آیفون‌های بزرگتر به دست کاربران جهانی می‌رسند.
 
منابع آگاه گزارش دادند که اپل قصد دارد مدل جدید گوشی هوشمند آیفون را با نمایشگر بزرگتر تولید کند و آن را در دو مدل متفاوت با نمایشگرهای 4.7 و 5.7 اینچی به دست کاربران برساند.
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، این طور که خبرگزاری رویترز گزارش داده است، تا پیش از فرا رسیدن سال آتی میلادی آیفون‌های بزرگتر به دست کاربران جهانی می‌رسند. همچنین شایعاتی مطرح شده است که بر اساس آن گفته می‌شود اپل مدل‌های ارزان آیفون را در رنگ‌های مختلف وارد بازار می‌کند.
 
در حالی که شرکت اپل هنوز هیچ خبری را به طور رسمی در مورد نمایشگر بزرگتر آیفون منتشر نکرده است، باور این شایعات چندان هم غیرممکن است. این شرکت بزرگ آمریکایی هم‌اکنون نبرد رو در رویی را با گوشی‌های هوشمند 4.7 و 5 اینچی موجود در بازار آغاز کرده است و تجربه چند ماه گذشته نشان داده که اپل بخشی از سهم خود در بازار جهانی را به این گوشی‌ها واگذار کرده است.
 
عرضه گوشی هوشمند آیفون 5 در سال گذشته نشان داد که اپل قصد دارد از چارچوب گوشی‌های 3.5 اینچی فراتر رود. باید توجه داشت که از زمان عرضه نخستین مدل آیفون در 2007 تاکنون، تمام مدل‌های این محصول مبتنی بر نمایشگر 3.5 اینچی وارد بازار شدند.
 
لازم به ذکر است که علاوه بر آیفون 5S، اپل قصد دارد مدل ارزان‌تر این گوشی هوشمند را با بدنه پلاستیکی و در 5 یا 6 رنگ به دست کاربران جهانی برساند که این محصول به صورت متفاوت با آیفون اصلی ساخته می‌شود که فقط در رنگ‌های سفید و مشکی موجود است.
 
این طور که گفته می‌شود قیمت آیفون ارزان کمتر از 99 دلار خواهد بود که البته احتمال می‌رود این محصول تا سال 2014 وارد بازار نشود.
 
دیگر شایعات منتشر شده در خبرگزاری رویترز حاکی از آن است که آزمایش‌های لازم روی آیفون 5S و آیفون پلاستیکی از ماه آینده آغاز می‌شود تا طبق روال هر سال این محصولات در ماه سپتامبر به دست کاربران برسند. به گفته منابع آگاه آسیایی، شرکت اپل پیش‌بینی کرده است که در فصل چهارم سال جاری میلادی 20 میلیون دستگاه آیفون پلاستیکی را روانه بازار کند.