آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050
آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050

همراه اول با مشترکان دائمی خود چه می کند؟


بخش تعاملی الف - علیرضا مهدی زاده: مدتی است که شرکت "همراه اول" پیامکهای اخطار قطع میان دوره ای تلفنهای دائمی خود را برای مشترکان ارسال می کند که این پیامکها علاوه بر شوک ویژه به مشترکان، سراسر کذب بوده و باعث سودآوری فراوان برای این شرکت می شود.
این پیامکها که توسط سامانه پیامکی ۹۹۶۳۵۰۰۵ "همراه اول" به دست مشترکان می رسد، با این مضمون است:
 
" مشترک گرامی، به منظور جلوگیری از قطع میان دوره نسبت به پرداخت به روز به مبلغ ۱۳۶۹۰۰۰ ریال صرفاً از طریق سامانه ۹۹۹۰ اقدام فرمایید. همراه اول/ شناسه قبض:.../ شناسه پرداخت:..."
 
در این میان، کذب بودن مبلغ صورتحساب میان دوره ای که یک میلیون و ۳۶۹ هزار ریال اعلام می شود، برای مشترکان شوک آور است و دو حالت به وجود می آورد؛ یا مشترک مورد نظر عجولانه و بدون تحقیق از صحت و سقم این مبلغ و به خاطر عدم قطع شدن تلفن همراهش، به سرعت با ۹۹۹۰ تماس گرفته و قبض میان دوره را پرداخت می کند، یا تحقیق می کند.
 
نگارنده این سطور که خود دچار چنین شوکی شده با ۹۹۹۰ تماس گرفته و برای مبلغ ریز مکالمات خود به چنین جوابهایی از سوی پاسخگوی گویای سامانه "همراه اول" روبرو شده است:
 
مکالمات شهری: ۲۱۴۹۹۱ ریال
 
مکالمات بین شهری: ۳۴۵۴۱۳ ریال
 
جابجایی: ۳۱۴۹ ریال
 
پیامهای کوتاه: ۲۳۳۵۹ ریال
 
جمع کل این مبالغ توسط سامانه ۹۹۹۰ مبلغ ۶۳۵ هزار ریال اعلام می شود که مبلغ قابل پرداخت است و البته جمع مبالغ ۵۸۶ هزار و ۹۱۲ ریال است و باقی آن هزینه آبونمان و... عنوان می شود.
 
نکته جالب توجه در پیامکی که سامانه پیامکی ۹۹۶۳۵۰۰۵ "همراه اول" برای مشترکان ارسال می کند، این است که رقم بدهی با تفاوت ۷۳۴ هزار ریالی یعنی بیش از دو برابر رقم واقعی بدهی مشترک دائمی اعلام می شود!
 
نکته جالب تر اینجاست که وقتی به سایت اینترنتی همراه اول به نشانی http://billing.mci.ir/billing/ نیز مراجعه می شود، همان محاسبات سامانه ۹۹۹۰ ارائه می شود و خبری از مبلغ یک میلیون و ۳۶۹ هزار ریالی اعلام شده در پیامک اخطاری سامانه پیامکی ۹۹۶۳۵۰۰۵ نیست و رقم قابل پرداخت، همان است که سامانه ۹۹۹۰ بیان می کند.
 
حال اگر در نظر بگیریم که فقط ۱۰۰ هزار نفر این مابه التفاوت را به حساب شرکت "همراه اول" واریز کنند، این شرکت حدود ۷۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در هر نوبت سود کرده و بعد از دو ماه، در صورت عدم کارکرد بیشتر مشترک، بدهکار می شود و به حساب قبوض بعدی مشترک می گذارد.
 
این امر سوددهی بالایی در بدبینانه ترین حالت که در بالا ذکر شد برای این شرکت به همراه دارد و اینجاست که مشترکان دچار ضرر و زیان می شوند و کلاه گشاد "همراه اول" را بر سر می گذارند.
 
سال گذشته، حدود شش ماه این گونه پیامکها قطع شده و برای مشترکان ارسال نمی شد ولی از مدتی پیش و در آستانه اسفندماه و پولدار شدن نسبی مشترکان به واسطه عیدی و پاداش آخر سال، بازهم پیامکهای قطع میان دوره به دست مشترکان دائمی رسید!
 
به هر تقدیر، با توجه به اینکه ارقام سودآوری شرکت "همراه اول" در بدبینانه ترین حالت از میان مشترکان متعدد محاسبه شده، جا دارد مسئولان نهادهای نظارتی برای جلوگیری از چنین سوء استفاده هایی به سرعت وارد عمل شوند و در مقابل سودجویی ناشی از اعتماد مردم به شرکتهای معتبر ملی موضع بگیرند.

پیشنهاد ویژه ایرانسل به طرفداران پیامک


ایرانسل از ارایه طرح تخفیفی ویژه پیامک پلکانی به مشترکین سیم کارت‌های اعتباری که زیاد از پیامک استفاده می‌کنند، خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار ایلنا، مشترکین سیم کارتهای اعتباری که زیاد از پیامک استفاده می‌کنند می‌توانند در طول جشنواره تابستان ۹۲، با استفاده از طرح تخفیفی پیامک پلکانی از۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف در هزینه پیامکهای خود بهره‌مند شوند.
 
مشترکین سیم کارت‌های اعتباری علاقه‌مند به استفاده از این طرح می‌توانند پس از فعال سازی آن، با ارسال ۱۵۰ تا ۲۰۰ پیامک در ماه از ۲۰ درصد تخفیف، با ارسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ پیامک از ۲۵ درصد تخفیف و با ارسال بیش از ۳۰۰ پیامک از ۳۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.
 
مشترکین سیم کارت‌های اعتباری علاقه‌مند به استفاده ازاین طرح می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۲*۶*۳*۵۵۵* این طرح را فعال کنند و با شماره گیری کد دستوری #۱۵*۱۴۱* از تعداد پیامک‌های ارسالی و درصد تخفیف خود مطلع شوند.
 
هزینه استفاده از این طرح تشویقی۱۰ هزار ریال است که پس از فعال سازی از اعتبار مشترک کسر می‌گردد، بنابراین ضروری است علاقه مندان هنگام انتخاب این طرح از وجود اعتبار کافی در حساب خود اطمینان حاصل کنند.
 
مشترکین همچنین می‌توانند برای اطلاع از طرح تعرفه فعال در حساب خود از کد دستوری #۱*۸*۷*۱۴۰*و برای اطلاع از مدت زمان باقی مانده از طرح تعرفه تخفیفی پلکانی از کد دستوری #۲*۸*۷*۱۴۰* استفاده کنند.
 
با توجه به اینکه فعال سازی این طرح تشویقی تنها در طول جشنواره تابستان ۹۲ امکان پذیراست، مشترکینی که پیش از اتمام طرح اقدام به شرکت در آن کنند تعداد روزهای باقیمانده از طرح برای آنان لحاظ می‌شود و حداکث قابلیت تمدید این طرح نیز ۹۰ روز می‌باشد.
 
در این طرح پیامک‌های رایگان، هدیه، تخفیفی و همچنین پیامک‌های ارسالی از اعتبار هدیه شارژ شگفت انگیز، لحاظ نمی‌شود و تعداد پیام‌‌های ارسالی در هر ۳۰ روز به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.
 
همچنین در صورت فعال سازی هریک از طرح‌های تشویقی تابستان ۹۲، تاپایان اعتبار طرح مربوطه، امکان خرید طرح دیگری برای مشترکین وجود ندارد.
 
علاوه بر این مشترکین سیم کارتهای اعتباری می‌توانند در جشنواره تابستان ۹۲ ایرانسل با توجه به میزان مکالمه، استفاده از اینترنت همراه یا پیامک، بسته افزایشی ترکیبی هفتگی و ماهانه مورد نظرخود را انتخاب کنند.
 
بسته افزایشی ترکیبی هفتگی اول شامل ۱۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه، ۳۰ پیامک فارسی داخل شبکه و۴۰ مگابایت جی پی آر اس است که با پرداخت ۱۰ هزار ریال و شماره گیری کد دستوری #۱*۱*۲*۵۵۵*، با مدت زمان استفاده ۷ روزه در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.
 
بسته افزایشی ترکیبی هفتگی دوم شامل۲۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه، ۴۰ پیامک فارسی داخل شبکه و ۹۰ مگابایت جی پی آر اس به ارزش ۲۰ هزار ریال بوده و با شماره گیری کد دستوری #۲*۱*۲*۵۵۵* فعال می‌شود و بسته افزایشی ترکیبی هفتگی سوم نیز شامل ۵۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه، ۱۰۰ پیامک فارسی داخل شبکه و ۲۵۰ مگابایت جی پی آر اس، با پرداخت ۵۰ هزار ریال و شماره گیری کد دستوری #۳*۱*۲*۵۵۵* امکان پذیر است.
 
در جشنواره تابستان ۹۲ ایرانسل، بسته‌های افزایشی ترکیبی ماهانه نیز در قالب ۳ بسته متنوع دراختیار مشترکین سیم کارتهای اعتباری قرار گرفته است که این دسته از مشترکین می‌توانند با توجه به به میزان مکالمه، استفاده از اینترنت همراه یا پیامک، بسته مورد نظرخود را با مدت زمان استفاده یک ماهه انتخاب کنند.
 
بسته ماهانه اول شامل شامل۱۰۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه، ۳۰۰ پیامک فارسی داخل شبکه و ۵۰۰ مگابایت جی پی آراس به ارزش ۱۰۰ هزار ریال است که با شماره گیری کد دستوری #۴*۱*۲*۵۵۵* فعال می‌شود.
 
بسته افزایشی ترکیبی ماهانه دوم نیز شامل۱۵۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه، ۴۰۰ پیامک فارسی داخل شبکه و ۱ گیگابایت جی پی آر اس به ارزش ۱۵۰ هزار ریال بوده با شماره گیری کد دستوری #۵*۱*۲*۵۵۵* فعال می‌شود. بسته افزایشی ترکیبی ماهانه سوم نیز شامل ۲۰۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه، ۴۰۰ پیامک فارسی داخل شبکه و ۲ گیگابایت جی پی آر اس است که با پرداخت ۲۰۰ هزار ریال و شماره گیری کد دستوری #۶*۱*۲*۵۵۵* امکان پذیر است.
 
علاقه مندان به استفاده از این طرح توجه داشته باشند در هر روز فقط یک بار فرصت سفارش بسته‌های ترکیبی را دارند و در صورتی که مشترکین قبل از اتمام بسته خریداری شده، بسته دیگری سفارش بدهند، می‌توانند باقی مانده اعتبار دوره قبل را در دوره جدید خود مصرف کنند.
 
مشترکین پس از فعال سازی بسته‌های افزایشی ترکیبی هفتگی و ماهانه می‌توانند برای اطلاع از میزان اعتبار بسته خریداری شده از کد دستوری #۵۵*۱۴۱* استفاده کنند.

گیر‌ه‌ای که می‌خواهد تصویر را به سیم بدوزد


پیوستی که این روزها از خدمات اپراتوری خاص، بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است، محفلی جذاب را بین مردم زمینه‌ساز شده که هر از گاهی تراوش‌های ذهنی جالبی درباره این پیوست به گوش می‌خورد.
 
به گزارش تسنیم، پیوست فرهنگی که این روزها دارای چنان اهمیتی شده که منبع اصلی درآمدزایی رایتل را بلوکه کرده است، نه تنها نقل محفل ارتباطاتی‌هاست بلکه در کوچه و بازار هم که صحبت از تماس تصویری می‌شود به راحتی می‌توان جمله "می‌گن، پیوست نداره" را شنید.
جمله‌ای که این روزها بسیار شنیده می‌شود از منظر عده‌ای این است که شاید در آینده، برگه‌ای همراه سیم کارت داده شود و به مشترکان بگویند این برگه‌ای را که پیوست شده بی‌زحمت مطالعه فرمایید و بعد از آن به سراغ تماس تصویری بروید.
تلقی فرد میان سال اما به اندازه کافی روشن و دمخور با تکنولوژی هم که البته بیشتر مزاح می‌نمایاند، این است که با این پیوست می‌خواهند اسامی دوست و آشنا را از مشترکان جمع‌آوری کنند تا اگر تماسی تصویری به غیر از اینها برقرار شد، مشترک را به دست قانون بسپارند...
اما پیوستی که به دور از تمامی این طرز فکرها به دنبال ساختاردهی به ضوابط حاکم بر تکنولوژی وارد شده به کشور است، تنها اصولی را تحت الشعاع قرار می‌دهد که هم‌راستا با قوانین اجتماعی و قوانین حکومتی است و مشترکان را نسبت به این قوانین و البته حقوق آن‌ها روشن می‌کند تا در صورت هرگونه خلف وعده‌ای، اعمال قانونی توافق شده صورت گیرد.
کسانی که قرار است این پیوست را تنظیم و به سمع و نظر شورای عالی فضای مجازی برسانند شامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه علمیه قم، دانشگاه‌های امام صادق (ع) و علامه طباطبایی است اما تا حال حاضر نه تنها کاری انجام نشده بلکه گویی رغبت اولیه نیز در اعضا برای تداوم و پیگیری کار وجود ندارد به گونه‌ای که قرار بود تا حدود یک هفته گذشته مدیر حوزه‌های علمیه به دیدار مسئولان وزارت ارتباطات برود که هنوز این دیدار محقق نشده است.

امکان ارسال کمک‌های نقدی مشترکین ایرانسل به بیماران مبتلا به ام.اس از طریق پیام‌کوتاه فراهم شد

 همزمان با ماه مبارک رمضان، امکان ارسال کمک‌های نقدی مشترکین شبکه تلفن همراه ایرانسل به منظور حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس، از طریق پیام‌کوتاه و در قالب سامانه "مشارکت های مردمی 8118" ممکن شد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های ایرانسل می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن رایگان به شماره ویژه 8118 و براساس دستورالعمل ارسالی، از محل اعتبار سیم‌کارت ایرانسل خود، مبلغ مورد نظر خویش را مستقیماً به بیماران مبتلا به بیماری ام.اس اهدا کنند. این مبلغ، در صورت‌حساب مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی منظور شده و از میزان شارژ مشترکین سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل کسر می‌شود.
 
این سامانه در تعامل مشترک ایرانسل و جامعه حمایت از بیماران ام.اس ایران و بمنظور جذب حداکثری مشارکت های مردمی برای ساخت و تجهیز درمانگاه تخصصی و مرکز جامعه توانبخشی ویژه بیماران ام.اس و همچنین ایفای نقش مسئولیت اجتماعی ایرانسل برای حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس راه اندازی شده است.

درباره پردازنده های سامسونگ Galaxy S4


همان طور که می‌دانید،CPU (Central Processing Unit) ، یا پردازنده، اصلی‌ترین قطعۀ وسایل الکترونیکی از جمله کامپیوتر‌ها، گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و ... است.
 
 
تمام پردازش و کنترل وظایف یک سیستم بر عهده پردازنده است. می‌توان گفت پردازنده مغز متفکر و عامل بسیار مهم در سرعت پردازش فرمان های سیستم عامل و کاربر می باشد. در گوشی‌های موبایل هم از پردازنده‌های متفاوتی استفاده می‌شود. تا حدود سال 2011، اکثر گوشی‌های موبایل از پردازنده‌های تک هسته ای استفاده می‌کردند. اما با گذر زمان و افزایش کارایی گوشی‌های موبایل، نیاز به سرعت بالا در پردازش به شدت احساس شد. اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین، پخش ویدیوهای حجیم، اجرای وظایف گوناگون در یک زمان، ورود پردازنده‌های چند هسته‌ای را سبب شد.
 
در اوایل سال 2011 پردازنده های دو هسته ای برای اولین بار به کمک گوشی های هوشمند آمدند و این نوع گوشی‌ها را به سطحی فراتر از نیاز روزانه بردند. در ماه مه سال 2012، سامسونگ، اولین پردازندۀ چهار هسته ای (Quad-Core) گوشی‌های هوشمند را در Galaxy SIII به کار برد و یک سال بعد Galaxy S4 با پردازندۀ هشت هسته ای (Octa-Core) معرفی شد. Galaxy S4 I9500، نسخه‌ای از Galaxy S4، که در ایران موجود است، از دو پردازندۀ چهار هسته ای Quad-Core 1.6 GHz Cortex-A15 و Quad-Core 1.2 GHz Cortex-A7 استفاده می کند. طریقه کارکرد این دو پردازنده در کارایی گوشی حائز اهمیت است.
 
پس از رونمایی این محصول چندین سؤال در مورد این پردازنده‌ها مطرح شد. مثلاً آیا این دو پردازنده همیشه و همزمان کار می کنند؟ در چه شرایطی هر دو پردازنده به کار می افتد؟ کدام پردازنده همیشه فعّال است؟ کدام یک حالت کمکی دارد؟
 
واقعیّت امر این است که هر دو پردازنده همیشه فعّال هستند، ولی هر کدام مسئولیّت پردازش بخشی خاص و مجزّا را بر عهده دارند.
 
پردازنده اوّل، AP (Application Process)، پردازش برنامه های کاربردی انجام می‌دهد و پردازندۀQuad-Core 1.6 GHz Cortex-A15 این وظیفه را بر عهده دارد.
 
پردازندۀ دوم، CP (Modem Processor, Connection Processor) یا MP نام دارد و وظیفۀ پردازش تمام امور ارتباطی گوشی را بر عهده دارد. پردازشگر‌های قبلی، پردازش هر دو قسمت را به طور همزمان بر عهده داشتند و قدرت پردازش را بین دو بخش تقسیم می کردند و این امر باعث افت سرعت پردازش هر بخش می شد. تخصیص یک پردازشگر چهار هسته ای قوی برای هر بخش، باعث پردازش سریع‌تر اطلاعّات مربوط به هر بخش می شود و دیگر نیاز به تقسیم پردازش بین بخش ارتباطی و برنامه های کاربردی نیست و این امر منجر به سرعت پردازش کلی بسیار بالایی می‌شود.

یک‌چهارم مردم زندگی بدون تلفن‌همراه را غیرممکن می‌دانند

از شرکت کنندگان در یک تحقیق خواسته شد لیست ابزاری که می‌توانند برای سه روز از آن‌ها دور شوند را اعلام کنند اما فقط 30 درصد این افراد حاضر شدند که برای دوره زمانی یاد شده گوشی هوشمند خود را کنار بگذارند.
 
به گزارش فارس به نقل از ونکوور سان، در British Columbia کانادا از هر 4 نفری که بین 18 تا 34 سال دارند یک نفر اعلام کرده است که نمی‌تواند بدون تلفن همراه خود زندگی کند.
 
این مطلب از جمله یافته‌های جدید مرکز تحقیقاتی ioamota بوده است که بررسی‌های خود را روی 849 نفر انجام داده است.
 
از افرادی که در این بررسی حضور یافتند خواسته شد تا لیست ابزاری که می‌توانند به مدت سه روز از آن‌ها دور شوند را اعلام کنند. به گفته کارشناسان، 30 درصد این افراد حاضر شدند که برای دوره زمانی یاد شده گوشی هوشمند خود را کنار بگذارند، اما از بین افرادی که 18 تا 34 سال داشتند، تنها 18 درصد اعلام کردند که بدون این دستگاه می‌توانند دوام بیاورند.
 
در مجموع مشخص شد 56 درصد مردم توضیح دادند که حاضرند استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک را کنار بگذارند و 17 درصد هم گفتند که چنین کارهایی برایشان کاملا غیرممکن است.
 
این نظرسنجی نشان داد 86 درصد کسانی که بین سنین 18 تا 34 سال به سر می‌بردند صاحب گوشی هوشمند بوده‌اند.
 
در کل مشخص شد که بیش از دو سوم ساکنان منطقه British Columbia در کانادا صاحب گوشی هوشمند هستند که تعداد آن‌ها نسبت به دو سال قبل دو برابر افزایش یافته است.

تخفیف‌های اپراتورهای تلفن‌ همراه در ماه میهمانی خدا


طبق رسم هر ساله، سه اپراتور تلفن همراه از امروز تخفیف‌های ویژه ماه رمضان را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند که بیشتر تخفیف‌ها برای ساعات شب این ماه تعیین شده و برخی جوایزی را نیز چاشنی آن کرده‌اند.
 
 
با آغاز ماه رمضان ،‌اپراتورهای تلفن‌همراه تخفیف‌هایی را برای مشترکان خود در نظر می‌گیرند.
 
امسال نیز طبق این رسم هر ساله، سه اپراتور تلفن همراه کشور، همراه اول، ایرانسل و رایتل از امروز تخفیف‌های ویژه ماه رمضان را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند.
 
مکالمه نامحدود شبانه همراه اول با بسته‌های شب‌های روشن
 
با آغاز ماه مبارک رمضان، همراه اولی‌ها در قالب بسته‌های «شب‌های روشن» می‌توانند مکالمه نامحدود داشته باشند.
 
براساس اعلام این اپراتور، بسته های شب‌های روشن همراه اول شامل مکالمه رایگان (درون اپراتوری) از ساعت 11 شب الی 7 صبح است که از روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان قابل استفاده می‌باشد.
 
تمام مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با شرکت در این طرح و فعال کردن بسته، در ساعات تعیین شده از سرویس مکالمه نامحدود داخل شبکه برخوردار شوند و در خارج از این ساعات، هزینه مکالمات مشترکین با تعرفه عادی محاسبه می‌شود.
 
مکالمه نامحدود شبانه همراه اول در سه بسته شبانه ( 24 ساعت ) با هزینه فعال سازی 5000 ریال، بسته هفتگی 30000 ریال و بسته ماهانه 110000 ریال به مشترکین دائمی و اعتباری ارائه می‌شود.
 
مشترکین اپراتور اول می‌توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به 8057 و یا با شماره‌گیری کد#  *111*333 برای فعال‌سازی و بررسی وضعیت بسته‌ها اقدام کنند.
 
همچنین اطلاعات بیشتر در پرتال همراه اول به نشانی  WWW.MCI.IR در دسترس است.
 
ایرانسل با طرح مهتاب و جوایز در ماه رمضان
 
اپراتور دوم تلفن همراه در این ماه برای مشترکان خود، بسته هدایا و خدمات ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.
 
طبق اعلام این اپراتور، در طول ماه رمضان تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل که سیم‌کارت خود را از طریق کد دستوری ویژه #رمزشارژ*146* شارژ کنند، از 30 درصد شارژ داخل شبکه بیشتر در همان روز بهره‌مند خواهند شد که مجموع این شارژ سی درصدی تا 24 ساعت پس از فعال‌سازی قابل استفاده است.
 
علاووه بر این تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل با پرداخت 2000 ریال و فعال‌سازی طرح مهتاب، از طریق کد دستوری #3*6*3*555* به مدت 30 روز، از 14 درصد تخفیف در مکالمه‌های داخل شبکه در بازه زمانی ساعت 21 تا 8 صبح و 21 درصد تخفیف در مکالمه با خطوط تلفن ثابت در تمامی ساعات بهره‌مند شوند.
 
تعرفه مکالمه در طرح مهتاب ایرانسل، برای هر دقیقه مکالمه با خطوط تلفن ثابت، در تمامی ساعات، 669 ریال و برای هر دقیقه مکالمه با سایر مشترکین ایرانسل، در بازه زمانی ساعت 21 تا 8 صبح، 535 ریال و در باقی ساعات، 669 ریال و برای هر دقیقه تماس با مشترکین سایر اپراتورها، 929 ریال محاسبه خواهد شد.
 
علاوه بر این متقاضیانی که از ابتدای ماه رمضان، اقدام به خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت اعتباری ایرانسل کرده و سیم‌کارت خود را تا پایان شهریور 92، حداقل 100هزار ریال شارژ کنند، در قرعه‌کشی یک دستگاه خودروی BMW Z4 شرکت داده خواهند شد.
 
مشترکین جدید، در 30 روز اول فعال‌سازی سیم‌کارت خود، به ازای هر بار شارژ حداقل 20هزار ریالی، از 25 درصد اعتبار هدیه 5 روزه نیز برخوردار خواهند شد.
 
همچنین، در رمضان امسال، به هفت نفر از مشترکینی که نوای پیشواز مذهبی خریداری کنند، به قید قرعه 30 میلیون ریال کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس اهدا خواهد شد. دریافت فهرست این آهنگ‌های پیشواز مذهبی با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره7878 ممکن است.
 
اطلاعات بیشتر در وبسایت رسمی این شرکت به نشانی www.irancell.ir قابل مشاهده است.
 
رایتل و مکالمه رایگان درون شبکه از افطار تا سحر
 
اپراتور سوم تلفن همراه امسال در ماه رمضان از افطار تا سحر، مکالمه و پیامک درون شبکه و یک گیگابایت اینترنت را رایگان کرده است.
 
براساس اعلام این اپراتور، مشترکان رایتل در این ماه از مکالمه صوتی و پیامک رایگان داخل شبکه و یک گیگا بایت اینترنت پرسرعت در فاصله زمانی افطار تا سحر بهره‌مند شوند.
 
افرادی که در ماه مبارک رمضان به جمع مشترکان این اپراتور بپیوندند، علاوه بر هدایای ویژه این ماه، از بسته‌های آغازین سیم کارت‌های رایتل نیز استفاده خواهند کرد.
 
بسته‌های آغازین برای سیم کارت‌های دائمی شامل 120 دقیقه مکالمه صوتی درون و برون شبکه، 500 مگا بایت اینترنت، 120 پیامک و یک سیم کارت اعتباری با 10 هزار ریال اعتبار اولیه و برای سیم کارت‌های اعتباری 100 هزار ریال اعتبار اولیه و 500 مگابایت اینترنت رایگان و برای سیم کارت‌های دیتا، 50 مگا بایت اینترنت و 50 پیامک است.
 
اطلاعات بیشتر در سایت rightel.ir در دسترس است.

آخرین توضیحات وزیر ارتباطات درباره‌ی قطع‌ تماس‌های تصویری رایتل


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به احتمال زیاد پیوست فرهنگی رایتل ظرف سه ماه آینده به شورای عالی فضای مجازی ارائه خواهد شد.
 
محمدحسن نامی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال ایسنا که وضعیت تماس‌های تصویری رایتل به کجا رسیده است، توضیح داد: هفته آینده جلسه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این‌که پیش از این هم جلسه‌ای با حوزه علمیه برگزار شده، اظهار کرد: بله اما در حال حاضر سعی داریم با حضور بخشهای مختلف دانشگاهی در تدوین پیوست فرهنگی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم به همین دلیل اکنون نمایندگانی از دانشگاه امام جعفر صادق (ع)، دانشگاه علامه، جهاد دانشگاهی، حوزه علمیه و به تازگی دانشگاه دفاع ملی در جلسات مربوط به این موضوع حضور خواهند داشت.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا با این روند پیگیری تماس‌های تصویری رایتل و پیوست فرهنگی طولانی نخواهد شد، گفت: اکنون کار شروع شده و اعضای جدید به مرور به ما می‌پیوندند.
 
نامی در ارتباط با این که در نهایت تماس‌های تصویری رایتل از چه زمانی برقرار خواهد شد، اظهار کرد: در اصل ما باید پس از تدوین پیوست فرهنگی آن را به شورای عالی فضای مجازی ارسال کنیم تا پس از تایید آن در شورا کار آغاز شود. البته حتی اگر همین حالا شورا بگوید حتی بدون پیوست فرهنگی موضوع پیگیری شود ما این کار را انجام خواهیم داد چرا که پیگیری این موضوع از وظایف ماست.
 
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: ظرف سه ماه آینده پیوست فرهنگی رایتل به نتیجه برسد.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که آیا وزارت ارتباطات تاکنون برای حل مشکل تماس‌های تصویری با شورای عالی فضای مجازی صحبت و مذاکره نداشته، توضیح داد: ما صحبت‌هایی را مطرح کرده‌ایم اما آنها نیز بحث پیوست فرهنگی را مطرح کرده‌اند.

بسته هدایا و خدمات ویژه ماه مبارک رمضان ایرانسل تشریح شد


ایرانسل از عرضه بسته هدایا و خدمات ویژه ماه مبارک رمضان خود، شامل شارژ شگفت انگیز 30 درصدی، طرح تعرفه مهتاب، محصولات و خدمات ارزش افزوده، کمک هزینه 30 میلیون ریالی سفر زیارتی به مشهد مقدس و خودروی BMW Z4 خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل که در طول ماه مبارک رمضان سیم‌کارت خود را از طریق کد دستوری ویژه #رمزشارژ*146* شارژ کنند، از 30 درصد شارژ داخل شبکه بیشتر در همان روز بهره‌مند خواهند شد.
مهلت استفاده از مجموع شارژ شگفت انگیز سی درصدی فوق، تا 24 ساعت پس از فعال‌سازی تعیین شده و مانده حساب نیز در هر لحظه، با شماره‌گیری کد دستوری #8*141* قابل مشاهده است.
 
رمضان امسال، تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند با پرداخت 2000 ریال و فعال‌سازی طرح مهتاب ایرانسل، از طریق کد دستوری #3*6*3*555* به مدت 30 روز، از 14 درصد تخفیف در مکالمه‌های داخل شبکه در بازه زمانی ساعت 21 تا 8 صبح و 21 درصد تخفیف در مکالمه با خطوط تلفن ثابت در تمامی ساعات بهره‌مند شوند.
براساس این گزارش، تعرفه مکالمه مشترکینی که نسبت به فعال‌سازی طرح مهتاب ایرانسل اقدام می‌کنند، برای هر دقیقه مکالمه با خطوط تلفن ثابت، در تمامی ساعات، 669 ریال و برای هر دقیقه مکالمه با سایر مشترکین ایرانسل، در بازه زمانی ساعت 21 تا 8 صبح، 535 ریال و در باقی ساعات، 669 ریال و برای هر دقیقه تماس با مشترکین سایر اپراتورها، 929 ریال محاسبه خواهد شد.
مشترکین ایرانسل برای برقراری تماس با سایر مشترکین ایرانسل، در هر جای ایران، هیچگونه هزینه جابجایی پرداخت نمی‌کنند و در هر جا که باشند، تحت پوشش تعرفه یکسان خواهند بود.
 
از سویی دیگر، کلیه متقاضیانی که از ابتدای ماه مبارک رمضان، اقدام به خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت اعتباری ایرانسل کرده و سیم‌کارت خود را تا پایان شهریور 92، خداقل 100هزار ریال شارژ نمایند، در قرعه‌کشی یک دستگاه خودروی BMW Z4 شرکت داده خواهند شد.
مشترکین جدید، در 30 روز اول فعال‌سازی سیم‌کارت خود، به ازای هر بار شارژ حداقل 20هزار ریالی، از 25 درصد اعتبار هدیه 5 روزه نیز برخوردار خواهند شد.
 
همچنین، در رمضان امسال، به هفت نفر از مشترکینی که نوای پیشواز مذهبی خریداری کنند، به قید قرعه 30 میلیون ریال کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس اهدا خواهد شد. دریافت فهرست این آهنگ‌های پیشواز مذهبی با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره7878 ممکن است.
 
اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات ویژه ماه مبارک رمضان ایرانسل، در وبسایت رسمی این شرکت به نشانی www.irancell.ir قابل مشاهده است.

همراه اول بسته‌های تشویقی مکالمه شبانه نامحدود ارائه کرد

با آغاز ماه مبارک رمضان، همراه اولی ها در قالب بسته های «شب های روشن» می توانند مکالمه نامحدود داشته باشند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اداره کل ارتباطات همراه اول اعلام کرد بسته های شب های روشن این اپراتور شامل مکالمه رایگان (درون اپراتوری) از ساعت ۱۱ شب الی ۷ صبح است که از روز چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان قابل استفاده می باشد.
 
براساس این اطلاعیه کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با شرکت دراین طرح و فعال نمودن بسته ها، در ساعات تعیین شده از سرویس مکالمه نامحدود داخل شبکه برخوردار شوند. بدیهی است در خارج از ساعات یاد شده، هزینه مکالمات مشترکین با تعرفه عادی محاسبه می شود.
مکالمه نامحدود شبانه همراه اول در سه بسته شبانه( ۲۴ ساعت ) با هزینه فعال سازی ۵۰۰۰ ریال، بسته هفتگی ۳۰۰۰۰ریال و بسته ماهانه ۱۱۰۰۰۰ ریال به کلیه مشترکین دائمی و اعتباری ارائه می شود.
مشترکین اپراتور اول می توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به ۸۰۵۷ و یا با شماره گیری کد# ۳۳۳*۱۱۱*جهت فعال سازی و بررسی وضعیت بسته ها اقدام کنند.
مشترک درصورت دریافت یکی از بسته های مذکور تنها در صورتی می تواند نسبت به فعالسازی مجدد همان بسته یا بسته دیگر اقدام کند که زمان بسته قبلی به اتمام رسیده باشد.
همچنین مشترک امکان فعالسازی همزمان دو بسته (برای مثال بسته شبانه و هفتگی) از دو نوع متفاوت را نیز ندارد.
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پرتال همراه اول به نشانی WWW.MCI.IR مراجعه کنند. 
 
مشخصات بسته های مکالمه نا محدود شبانه به شرح ذیل می باشد.
 
 
بسته
هزینه فعال سازی
خطوط دائمی/ اعتباری
شبانه( ۲۴ ساعت )
۵۰۰۰ ریال
هفتگی
۳۰۰۰۰ریال
ماهانه
۱۱۰۰۰۰ ریال