آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050
آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050

کاربران رایتل برای قطع تماس‌های تصویری خسارت می‌گیرند؟!

منبع: ایسنا
حدود شش ماه از قطع سرویس تماس‌های تصویری رایتل می‌گذرد و همچنان آینده این سرویس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در این میان مشخص نیست حقوق افرادی که برای خرید سیم کارت رایتل به امید بهره‌مندی از تماس تصویری هزینه کرده‌اند چه می‌شود؟!
 
 
بحث حقوق کاربر و مشتری و رعایت آن نه تنها در اصول تجارت از اهمیتی ویژه برخوردار است بلکه در تعلیمات مذهبی هم مورد توجه قرار گرفته است با این وجود در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات تا کنون خیلی دیده نشده که برای کاربران حقی در نظر گرفته شود.
 
در واقع، گویی رعایت حقوق کاربران در این حوزه به طور کامل به فراموشی سپرده شده یا تنها به یک تعارف لفظی تبدیل شده است چراکه طی سال‌های گذشته چه در مواردی که اینترنت افراد دچار قطعی و اختلال شده، چه زمانی که یک اپراتور به هر دلیل در سرویس دهی به کاربران خود برای دوره‌ای چند ساله دچار مشکل شده و چه زمانی که خدمت ویژه یک اپراتور برای ماه های متمادی قطع شده هیچ حرفی از پرداخت خسارت به کاربران مطرح نیست و هربار به بهانه‌ای از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌شود.
 
اکنون در ارتباط با کاربران رایتل نیز همین قاعده صدق می‌کند؛ حالا حدود شش ماه از محرومیت جمعیت یک و نیم میلیون نفری مشترکان اپراتور سوم از تماس تصویری می‌گذرد و این در حالی است که تماس تصویری در کنار اینترنت پرسرعت وجوه تمایز سیم کارت های نسل سه به شمار می‌روند و بی شک افراد برای بهره مندی از این موارد بوده که اقدام به خرید سیم کارت های نسل سوم کرده‌اند.
 
با این وجود هیچ صحبتی از سوی بخش قانونگذار مبنی بر پرداخت خسارت به کاربران مطرح نمی‌شود و مدیر عامل این شرکت نیز بر این نکته تاکید دارد که اگر قرار باشد ما به کاربرانمان خسارتی پرداخت کنیم ابتدا باید خودمان از مراجع مربوطه این مبلغ را دریافت کنیم.
 
اما زمانی به طور غیر رسمی این گونه عنوان می‌شد که بیش از همه مخالفت‌های دبیر شورایعالی فضای مجازی بوده که باعث قطع تماس‌های تصویری شده است. در دوره‌ای نیز این گونه مطرح بود که قطع تماس‌های تصویری به دلیل نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری رخ داده و پس از انتخابات این محدودیت‌ها برطرف خواهد شد اما حالا که تمام این موانع برطرف شده و مدتهاست گفته می شود پیوست فرهنگی رایتل به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده مشخص نیست چرا همچنان اهتمامی جدی برای وصل این سرویس وجود ندارد و تکلیف کاربران در این زمینه مشخص نمی شود.
 
همچنین این مسئله نیز معلوم نیست که آیا ممکن است کاربران مجبور باشند برای همیشه با این سرویس خداحافظی کنند؟ آیا در کل برای محدودیت ایجاد شده هیچ مرجعی موظف به پرداخت خسارت به کاربران نیست؟!
 
البته ممکن است گاه این گونه عنوان شود که بحث تماس تصویری به عنوان یک بخش جذاب برای ورود به بازار در نظر گرفته شده بود اما براساس تجربه‌ای که در دنیا هم وجود دارد، اغلب مشترکان پس از خرید سیم‌کارت‌های نسل سه چند بار از تماس تصویری استفاده کرده و پس از آن سایر مزیت‌های نسل سوم را بیش از تماس تصویری مورد استفاده قرار می دهند؛ حتی ممکن است این گونه گفته شود که در دنیا کمتر از یک درصد اپراتورها به تماس های تصویری آنها مربوط می‌شود اما با تمام این تفاسیر وقتی سیم کارتی به طریق قانونی و با شرط بهره مندی از تماس تصویری به فروش می‌رسد قطعا این حق خریدار و مشترک سیم کارت است که بابت هزینه‌ای که کرده از این خدمات استفاده کند.

دعوای دولت و مخابرات همچنان ادامه دارد یک گنـج و یک جنـگ


م.ر.بهنام رئوف - دنیای اقتصاد : «فلزیاب، گنج یاب،‌ طلا یاب، ارسال رایگان به اقصی نقاط ایران». حتما این جملات برای شما آشنا است. تا همین چند سال پیش بارها و بارها تبلیغات این دستگاه‌ها در رسانه‌های چاپی منتشر می‌شد. تاجایی که به دلیل تاراج اشیای تاریخی و عتیقه‌جات گرانبها در بافت‌های تاریخی و حفاظت شده میراث فرهنگی، فروش و حمل و نقل این دستگاه‌ها ممنوع و نهایتا دارندگانش در صورت حفاری‌های غیرمجاز مجرم شناخته می‌شوند.
 شاید فکر کنید این موضوع چه ربطی به صفحات دیجیتال دارد. داستان از این قرار است که در ادامه درگیری‌های دو ماه گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل این شرکت در یک نشست مطبوعاتی خطاب به منتقدان جدید دولتی گفته است که مخابرات گنج است و همیشه سر گنج دعوا بوده است.
 
گنجی که ارزان فروخته شد
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به منتقدان جدید دولتی گفت: مشکلات جاری که اخیرا مطرح می‌شود به خاطر این است که همیشه سر گنج دعوا بوده است. اما متاسفانه هواخواه گنج ما ارزش گنج را شکوفا نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مظفر پوررنجبر در مراسم بهره‌برداری از فاز یک پروژه تامین تجهیزات انتقال شبکه شرکت‌های مخابرات استانی اظهار کرد: در تعریف جدید مخابرات و آینده صنعت مخابرات، رایانش ابری، شبکه‌های مجازی و سرویس‌های یکپارچه وجود دارد و مفهوم ثابت و موبایل از بین رفته و مفهوم سرویس در همه‌جا جایگزین آن شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پس از تشریح تعریف جدید مخابرات، به مهم‌ترین بخش از صحبت‌های خود وارد شد و گفت: با تمام ضروریات هنوز هم شرکت مخابرات ایران را متولی اصلی صنعت مخابرات کشور می‌دانم، البته نه به شکل حقوقی بلکه به شکل ماهوی.وی ادامه داد: معتقدم که مخابرات می‌تواند صنعت ارتباطات ایران را به جایگاه اعلا ببرد و اگر صنعت مخابرات ایران مشکل دارد، مشکل از شرکت مخابرات ایران است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: اکنون برای مخابرات شرایطی مانند شعب ابیطالب ایجاد کرده‌اند. از یک سو با تحریم‌های آمریکا مواجهیم و با هزار دردسر تحریم‌ها را دور زده‌ایم و بیش از 300 تا 400 میلیارد تومان تجهیزات آورده‌ایم که حالا به دست داخلی تحریم شده‌ایم. وی گفت: اما باید هزینه آموزش برخی دوستان را با صبر و حوصله بدهیم، افرادی که پهنای باند و تجهیزات به شرکت مخابرات نمی‌دهند. اما اطمینان می‌دهم که ظرف 3 الی 4 ماه آینده این تصمیمات حل می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: دوستان و آقایانی که امروز در راس قرار گرفته‌اند و این مشکلات را ایجاد می‌کنند از آثار تصمیمات خود اطلاع ندارند، هم‌اکنون باید مخابرات بر مبنای رایانش ابری استوار می‌بود و پهنای باند از مضرب 2 مگا  بیت بر ثانیه داشتیم، اما نداریم.
صحبت‌های مدیرعامل شرکت مخابرات در حالی مطرح می‌شود که به اعتقاد کارشناسان در زمان واگذاری این شرکت دولتی به بخش خصوصی از طرف دولت گذشته تخلفاتی صورت گرفته است. تخلفاتی که حتی در ماه‌های پایانی دولت گذشته از سوی معاون اول رییس جمهور تلویحا به آن اشاره شد. به طوری که رحیمی، در مراسم تودیع و معارفه نامی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرده بود، مخابرات را به اشتباه واگذار کردیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات اما اکنون در حالی از گنج بودن این شرکت صحبت می‌کند که کارشناسان پیش از واگذاری این شرکت بارها به گنج بودن این شرکت اشاره کرده بودند و معتقد بودند قیمتی که برای این شرکت در بخش واگذاری و خصوصی‌سازی درنظر گرفته شده است،‌ اصلا با واقعیات این شرکت منطبق نیست. چرا که ارزش شرکت مخابرات در زمان واگذاری چند ده برابر بالاتر از قیمتی بود که فروخته شد. همچنین منتقدان در آن زمان به شیوه واگذاری این شرکت به شکل بدون رقیب نیز اعتراض داشتند. این یعنی گنجی که مفت و به اشتباه فروخته شد.
همان طور که گفته شد از دیگر انتقاداتی که در زمان واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی مطرح بود، ارزش میزان دارایی‌های این شرکت بود. املاک و مستغلات، تجهیزات، ودایعی که مشترکان در بخش تلفن ثابت و همراه در طول سال‌های بسیار در اختیار این شرکت قرار داده بودند که به نوعی یکی از عوامل توسعه این شرکت شناخته شده است و از همه مهم‌تر کابل‌های مسی که در کل کشور و در زیر زمین برای برپایی شبکه مخابراتی کشور بکار رفته است، همه و همه ارزشی چند ده برابر از قیمتی داشته است که این شرکت واگذار شده است. اما با این حال مدیرعامل این شرکت همانند گذشته باز هم تاکید کرده است که ودایع سیم کارت بازگردانده نمی‌شود.
مظفر پوررنجبر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ودیعه پرداخت شده برای سیم کارت به مشترکان باز نخواهد گشت. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود:‌این مبلغ به عنوان حق اشتراک نزد مخابرات می‌ماند و هر کس که نخواست می‌تواند خطش را پس بدهد تا ودیعه‌اش را بگیرد. وی در خصوص موضوع بدهی مخابرات به شرکت زیرساخت (دولت)، گفت: ما به دولت بدهی نداریم، اما زیرساخت می‌گوید که بدهکار هستیم. پوررنجبر افزود: موضوع بدهی از نظر ما اختلاف حسابی بر سر مابه‌التفاوت درآمد پیامک و مبلغی معادل 480 میلیارد تومان از زمان خصوصی‌سازی است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ایران گفت: مابه‌التفاوت درآمد پیامک 300 میلیارد تومان بوده است. وی ادامه داد: همچنین تجهیزاتی را برای توسعه تلفن ثابت به چهار تا پنج برابر قیمت خریداری کرده‌ایم که در گمرک مانده است و رگولاتوری چهار ماه است که تاییدیه ورود تجهیزات را نمی‌دهد و این تجهیزات بیش از صدها میلیارد تومان قیمت دارد. پوررنجبر همچنین مرجع تصویب تعرفه‌های تلفن ثابت را شورای رقابت عنوان کرد و گفت: ما به احترام وزارت ارتباطات آبونمان 900 تومانی تلفن ثابت را لغو کردیم و منتظر تعیین نهایی تعرفه‌‌ها هستیم.
 
 
گنج، مردم شریف ایران هستند
اما در ادامه این کشمکش‌ها این بار روابط عمومی رگولاتوری به این اظهارات واکنش نشان داده است. روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به اظهارات مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و همچنین رییس شورای رقابت برای تنویر افکار عمومی اعلام کرد: گنج، مردم شریف همیشه یاور و بزرگ ایران هستند و ما که بیش از 60 سال است، نسل اندر نسل، بر سر این سفره خدمتگزاری ایستاده‌ایم، یاد گرفته‌ایم که در برابر پرداخت‌های مردم خدمت با کیفیت و متناسب انجام داده و زیاده‌خواهی نداشته باشیم. دوستان تازه وارد به بازار مخابرات، که بدون هیچ آورده‌ای، ضمن عدم پرداخت حقوق بیت‌المال، از دسترنج مردم نیز زیاده‌خواهی دارند بدانند که نا برده رنج گنج میسر نمی‌شود، مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور که برحسب قانون تاسیس شده است، مثل تمام نهادهای تنظیم مقررات ارتباطی مشابه در بازار جهان، موظف است در تنظیم روابط بازار خدمات مخابراتی حقوق مردم و مشتریان این خدمات را در برابر زیاده‌خواهان و انحصارطلبان صیانت کند و انشاءا... به حول قوه الهی و پشتیبانی قانون این کار ادامه نیز خواهد داشت و فقط براساس بررسی‌های علمی – اقتصادی و به ازای ارائه خدمات بهتر و وسیع‌تر نسبت به اصلاح تعرفه، با صرفه و صلاح همه ذی‌نفعان به ویژه مردم شریف کشور اقدام خواهد کرد. لذا آقایان بدانند که ما برای تربیت و کنترل زیاده‌خواهی‌ها با حوصله و البته با تخصص در خدمت خواهیم بود.
نظرات شخصی رییس محترم شورای رقابت، که در مجلس پذیرایی ابراز شده، نمی‌تواند مخل تنظیم بازار مخابرات کشور باشد. شورای رقابت برای اعمال ماده 44 قانون اساسی تشکیل و در سطح کلان اقتصاد برای تعیین تکلیف سرمایه‌های بزرگ ملی و مالکیت دولت در بنگاه‌های اقتصادی تدبیر می‌کند که قدردان زحمات و تدابیر و تصمیمات اعضای محترم آن می‌باشیم و ان‌شاءالله کماکان نیز بهره خواهیم برد. اما براساس پروانه صادره برای شرکت مخابرات ایران، مسوول تعیین و تصویب تعرفه‌های خدمات این شرکت، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌باشد و بس. ما اعتقاد داریم بازار مخابرات، بازار خدمتگزاران است و لازم است تذکر داده شود که ادبیات گفت‌وگو در این عرصه نیز باید ادبیات خدمتگزاران باشد و نه ادبیات سرهنگان، آن هم با دولت قانون مدار و عدالت محور منتخب مردم که بر سر عهد خود با خدا و ملت عزیز محکم ایستاده است.
رییس شورای رقابت که در چند سال گذشته پاشنه آشیل اختلافات دولت با شرکت مخابرات ایران بوده است در حاشیه مراسمی که این برگزار کرده بود گفته بود: طبق قانون وظیفه رگولاتورسازی حوزه مخابرات برعهده شورای رقابت است. جمشید پژویان در مراسم افتتاح شبکه انتقال شرکت‌های مخابرات استانی اظهار کرد: طبق قانون شورای رقابت وظیفه رگولاتوری حوزه مخابرات را برعهده دارد.
رییس شورای رقابت در سخنان کوتاهی افزود: 110 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط مخابرات در 3 ماه گذشته نشان از حرکت رو به رشد مخابرات پس از خصوصی شدن دارد. وی گفت: صنعت مخابرات نسبت به کشورهای همسایه حدود 10 الی 15 سال عقب بوده و خصوصی‌سازی آغاز پیشرفت است. وی گفت: تا زمانی که انحصار طبیعی وجود دارد، شورای رقابت نیز وجود خواهد داشت.

راه های جدید و شگفت‌انگیز کسب درآمد

مجله خلاقیت 29 نویسنده: جفری گیوتمر ترجمه: لیلا طباطبایی

اشاره:
جفری گیتومر، مدرس افسانه‌ای فروش در جدیدترین مقاله خود وضعیت فروشندگان را در عصر اینترنت بررسی می‌کند

مجله اسلیت مقاله‌ای از لدبتر نوشته در مورد شمار روزافزون فروشندگان از کار برکنار شده با عنوان «مرگ یک فروشنده». این کاستی نگران‌کننده در تعداد فروشندگان و چگونگی بروز آن، به توضیح درباره مشکلات اقتصادی آمریکا اشاره می‌کند.

لدبتر می‌گوید هزاران فروشنده شغل خود را به دلیل وجود اینترنت از دست داده‌اند و گفته او نیز صحیح است. او این فروشندگان را «خرده‌فروش» نامید.

فروش مستقیم B2C یا ((Business to Consumer یک روند غیر قابل انکار در اینترنت است. جمعه سیاه (جمعه بعد از روز شکرگزاری که معمولا در اواخر ماه نوامبر قرار دارد و آن را شلوغ‌ترین روز فروش نامیده‌اند) اکنون یک رقیب دارد: دوشنبه مجازی (دوشنبه بعد از جمعه سیاه که در آن روز خریدهای آن‌لاین فراوانی انجام می‌شود) و در این میان دوشنبه مجازی برنده میدان است. (فروش بیشتری دارد).

مردم به دلایلی مانند راحتی، قیمت و در دسترس بودن خرید آن‌لاین انجام می‌دهند. مردم آن‌لاین خرید می‌کنند تا مجبور به رانندگی تا مغازه‌ها و مراکز خرید و چانه زدن با فروشندگان نشوند.

امروزه اقلامی مانند: کتاب، آلبوم‌های موسیقی، وسایل الکترونیکی، لوازم خانگی، کفش، لباس، تجهیزات پزشکی، مبلمان، و هدایایی از هر نوع، از شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا، توسط میلیون‌ها نفر و بدون دخالت هیچ فروشنده‌ای خریداری می‌شود.

مردم روز به روز به خرید آنلاین بیشتر روی می‌آورند و این به معنی کاهش شغل‌های خرده‌فروشی‌ست. اما... آیا این واقعا بر اقتصاد تاثیر می‌گذارد؟ خیر!

فروش به طور کلی در حال افزایش است؛ بنابراین اقتصاد با یا بدون وجود فروشندگانی که در حال جایگزین شدن هستند تغییری نخواهد کرد (یا حتی بهتر نیز خواهد شد). می‌توان اسم این را «پیشرفت» نامید.

و این علاقه به خرید آنلاین به وسیله اخباری که شرکت‌های آنلاین از قدرت سرویس‌دهی خود منتشر می‌کنند تشدید می‌شود. زاپوس دات کام (یک سایت فروش لباس و کفش) و آمازون نمونه‌های کلاسیک در این زمینه هستند. اکنون بعضی از شرکت‌ها هم فروش سنتی و هم فروش آنلاین دارند. اگر از مدیران اجرایی آن شرکت‌ها بپرسید که کدام نوع را ترجیح می‌دهند، من به شما می‌گویم که ترجیح آن‌ها با فروش آنلاین خواهد بود.

خرده‌فروش آن‌لاین می‌تواند یک محصول را ارزان‌تر از فروشنده سنتی بفروشد، زیرا به دلیل کمتر بودن یا عدم هزینه اجاره مکان و دستمزد فروشنده متحمل سربار کمتری نسبت به نوع سنتی مشابه خود است.

این لزوما خبر بدی نیست. این فقط یک خبر است و بهتر است فروشندگان به آن توجه کنند. اقتصاد با نبود فروشندگان آسیبی نمی‌بیند.

اکنون زمان این رسیده است که فروشندگان به مطالعه درباره بازار بپردازند و ببینند در کجا امکان استفاده از فرصتی بلندمدت را خواهند داشت. این فرصت‌های موجود را همراه با علاقه‌هایی که در زمینه‌های خاص دارند ترکیب کنند و تصمیم بگیرند که بهتر است چه کاری انجام دهند.

اکنون زمان سپاسگزاری و شادی است -نه زمان گله کردن، دست‌پاچه یا پشیمان شدن. اکنون زمان این است که برای یک سال و حتی ده سال خود برنامه‌ریزی کنید.

شغل‌های مرتبط با فروش هرجایی که اقتصاد اقتضا کند رشد خواهد کرد. بهداشت و درمان درحال رشد است چرا که جامعه درحال پیر شدن است. می‌توانید از این‌جا شروع کنید. تکنولوژی گسترش خواهد یافت و شغل‌های خاصی برای فروش ایجاد خواهد کرد. نگاهی به پتانسیل‌های موجود در این زمینه بیندازید و اینترنت هم به دلیل رشد غیرقابل انکار خود، همه نوع شغلی به خصوص شغل‌های مربوط به فروش ایجاد خواهد کرد. افرادی که شغل‌شان را در فروش لباس از دست داده‌اند باید به کلمات جستجو شده رایج در گوگل برای به روز کردن اطلاعات خود دقت بیشتری کنند. گوگل یک شرکت نیست؛ بلکه یک جامعه و یک فرهنگ است.

آقای لدبتر در مقاله خود تنها به بخش خرده فروشی پرداخت و به بخش بزرگ‌تر توجهی نکرد. این درست است که تعدادی از شغل‌ها منسوخ خواهند شد اما در پی آن ده برابر شغل امکان ایجاد شدن پیدا خواهد کرد.

نسخه اصلی ماجرای «مرگ یک فروشنده» در سال 1940 توسط آرتور میلر منتشر شد. داستان درباره یک پسر منفی‌نگر به نام ویلی بود که از تغییر دادن روش‌های خود متناسب با تغییرات جامعه امتناع می‌ورزید. او در نهایت شکست خورد و از دنیا رفت و به همین ترتیب اگر شما هم از اتفاقات دوروبرتان مطلع نباشید، همین اتفاق برای شما هم خواهد افتاد.

کسب‌وکار آنلاین هم یک انقلاب و هم یک تحول است. قاتل شغل نیست -بلکه اشتغال زاستو به شما و من به عنوان یک مشتری این امکان را می‌دهد که بدون مصرف 3 دلار گازوئیل یا ناچار بودن برای پیدا کردن پارکینگ در روزهای تعطیل که کار مشکلی است تنها با کلیک کردن خرید مورد نظر خود را انجام دهید.

و بله، سنت‌ها همچنان وجود دارند؛ هنوز هستند کسانی که عاشق خرید کردن از مغازه‌ها هستند. کسانی که کتاب‌های بزرگ را به کتاب‌های الکترونیکی ترجیح می‌دهند و کسانی که دوست دارند قبل از خرید هر چیز، آن را لمس کنند. اما آن‌ها (و من) در حال پیر شدن هستیم.

افراد زیر 20 سال اینترنت را اولین منبع برای ارتباطات، خرید و دانلود کردن می‌دانند. به خرید آنلاین عادت کنید، فرصت‌های فروشی که ایجاد می‌شود درک کنید و از آن‌ها بهره‌مند شوید. اگر شما این کار را نکنید، به زودی دیگران از شما (به عنوان مشتری) چنین استفاده‌هایی خواهند برد.