آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050
آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050

آموزش مسدودسازی تماسها در انواع سیستم عاملهای موبایل


پایگاه موبایل رضوی: داشتن تلفن همراه در عصر حاضر مزیت بزرگی به حساب می‌آید. شاید با یادآوری یک دهه گذشته به خاطر بیاوریم زمانی را که بسیاری از افراد به خاطر اینکه از وضعیت یکی از اعضای خانواده به دلیل دوری، سفر و یا هر چیز دیگر بی‌اطلاع بودند نگرانی‌های فراوانی داشتند. یا زمانی که چند نفر برای یک قرار دور هم جمع می‌شدند، تا هنگام حضور همه، هیچ راه ارتباطی برای اطلاع از یکدیگر نداشتند. در کنار این مزایا، شاید این در دسترس بودن همیشه هم خوب نباشد. مثلا وقتی که فرد نامناسبی دنبال شماست و یا علاقه ندارید با یک فرد خاص در ارتباط باشید و او با تماسش شما را آزرده می‌کند. برای کسانی که کاربر گوشی‌های هوشمند هستند راه‌های گوناگونی برای فرار از چنین موقعیت‌هایی وجود دارد. قصد داریم تا در این مقاله شیوه مسدود کردن تماس در گوشی‌های هوشمند، با سیستم‌عامل‌های اندروید، نسخه 7 iOS و ویندوز موبایل را آموزش بدهیم.
 
مسدودسازی در iOS
در نسخه 7 این سیستم‌ عامل، به لطف برنامه‌ریزی قوی، مسدودسازی تماس، کاری بسیار ساده است که به صورت پیش‌فرض در دسترس قرار گرفته‌. برای این کار کافی است به فهرست تماس خود (contact) مراجعه کرده و شماره مورد نظر را انتخاب کنید، details یا جزئیات آن شماره را انتخاب کرده و با اسکرال کردن در انتهای فهرست به عبارت "Block this Caller"برسید. اگر این شماره در فهرست شماره‌های ذخیره شده گوشی شما نیست، کافی است در فهرست تماس‌های اخیر یا همان "recent calls list" روی آیکون "i" کلیک کنید و با اسکرال کردن در پایین فهرست "Block this Caller" را انتخاب کنید. دقت کنید با این کار نه تنها تماس‌ها، بلکه پیامک‌هایی که از شماره انتخاب شده به شما ارسال می‌شود نیز مسدود می‌گردد؛ حتی تماس‌های FaceTime هم مسدود می‌شوند. با این حال تماس‌های مسدود شده در قسمت گزارش تماس‌ها یا همان log با نام شخص مسدود شده با رنگ قرمز مشخص می‌شوند.
 
مسدودسازی تماس‌ها در اندروید
مسدودسازی تماس در اندروید از دو راه گوناگون ممکن شده ‌است. اولین راه استفاده از نرم‌افزار داخلی گوشی است و راه دوم، کمک گرفتن از نرم‌افزارهایی که برای این منظور طراحی شده‌اند. باید اشاره کرد که تمامی دستگاه‌های اندرویدی قابلیت مسدودسازی تماس را به صورت پیش‌فرض و به عنوان بخشی از سیستم ‌عامل داخلی، دارا نیستند. تنها برخی از شرکت‌ها مانند سامسونگ، ال‌جی و یا اچ‌تی‌سی این قابلیت را به سیستم ‌عامل گوشی‌های خود افزوده‌اند و در مورد محصولات دیگر شرکت‌ها باید از نرم‌افزار جانبی استفاده کنند.
برای مثال اگر گوشی هوشمند شما سامسونگ است، دفترچه تلفن را بازکنید و با فشردن دکمه منو، تنظیمات تماس را انتخاب کنید. اولین گزینه در فهرست همان چیزی است که مورد نیاز شماست، "Call rejection" یا رد تماس. این گزینه را باز کنید و شماره‌هایی که مد نظرتان است به آن فهرست اضافه کنید. این فرایند در گوشی‌های ال‌جی نیز بسیار شبیه به توضیحی است که در بالا اشاره شد. اما در گوشی‌های HTC با رابط کاربری Sense نسخه 5 و بالاتر، باید دفترچه تلفن را باز کرده و دکمه منو را بفشارید. سپس گزینه "Blocked contacts" را انتخاب کرده و شماره‌های مورد نظرتان را به آن بیفزایید.
اما برای آن دسته از کاربران اندرویدی که گوشی آنها از برندهای ذکر شده نیست، در فروشگاه گوگل، نرم‌افزارهای فراوانی برای مسدودسازی تماس و یا پیامک وجود دارد که هر کدام از آنها با الگوریتم خاصی این کار را انجام می‌دهند. نرم‌افزار Mr. Number یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها در این زمینه است. با این نرم‌افزار، توانایی مسدود کردن شماره‌های مورد نظرتان را دارید. همچنین امکان مسدود کردن شماره‌های پنهان نیز وجود دارد. ضمنا می‌توانید با گزارش پیامک‌های تبلیغاتی و مزاحم به این شرکت، مانع از فرستاده ‌شدن آنها به دیگر کاربران این نرم‌افزار شوید. این نرم‌افزار به صورت رایگان در فروشگاه گوگل پلی برای دانلود قرار داده شده‌ است.
 
مسدودسازی تماس در ویندز موبایل
برای مسدودسازی تماس در ویندوز موبایل 8، شما نیاز به نرم‌افزارGDR2 و راه‌اندازی آن دارید. علاوه بر آن باید نرم‌افزار جانبی دیگری را نیز نصب نمایید. مثلا نرم‌افزارNokia's call+SMS filter که توسط شرکت نوکیا ساخته شده ‌است. این نرم‌افزار در فروشگاه ویندوز موبایل در دسترس کاربران قرار داده شده‌. پس از نصب نرم‌افزار در دفترچه تلفن گوشی، امکان مسدودسازی تماس اضافه می‌گردد. کافی است انگشت خود را روی شماره مورد نظر نگه دارید تا منوی کشویی باز شود. گزینه مسدودسازی در فهرست باز شده، مشاهده می‌شود. یا از طریق منوی تنظیمات می‌تواند به کلیه امکانات این نرم‌افزار دسترسی داشته باشید. این نرم‌افزار هم همانند نمونه اندرویدی رایگان است.
آیا شما راه‌های دیگری برای این کار سراغ دارید؟ یا نرم‌افزار بهتری می‌شناسید؟ در قسمت نظرات می‌توانید تجربیات خودتان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ایرانسل به مشترکین جدید مکالمه، پیامک، اینترنت همراه و سیم کارت هدیه می‌دهد


ایرانسل از ارائه بسته های مکالمه، پیامک، اینترنت همراه و همینطور سیمکارت رایگان به مشترکین جدید خود خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مشترکین با خرید سیم‌کارت اعتباری ایرانسل در اسفندماه سال جاری و طی مراحل ثبت نام، ارسال مدارک و برقراری نخستین تماس در همان روز، از ۳۰۰ پیامک فارسی ایرانسلی رایگان به مدت دو هفته بهره‌مند خواهند شد.
 
سیم کارت اعتباری ایرانسل به قیمت 5هزار تومان، با 2هزار تومان اعتبار اولیه رایگان به همراه سه بسته هدیه؛ 10 دقیقه مکالمه ایرانسلی، 10 پیام چندرسانه ای و 10 مگابایت اینترنت همراه ارائه می شود.
 
از سوی دیگر، در صورتیکه این دسته از مشترکین، سیم کارت خریداری شده خود را در طول یک هفته از زمان فعال سازی، جمعا به میزان 10 هزار تومان شارژ کنند، می‌توانند یک سیم کارت اعتباری رایگان بدون پرداخت هزینه، از طریق پست و در محل نشانی ثبت نامی خویش دریافت کنند.
 
همچنین مشترکین جدید ایرانسل، با هر بار شارژ سیم کارت خود به میزان حداقل 2هزار تومان، از ۱۰ دقیقه مکالمه ایرانسلی، ۱۰ پیامک فارسی ایرانسلی و ۱۰ پیام چندرسانه‌ای برای یک هفته برخوردار خواهند شد. این طرح شامل شارژ شگفت انگیز نمی‌شود.
 
براین اساس، ثبت نام سیم کارت باید در اسفندماه ۹۲ صورت گیرد و فعال سازی سیم کارت و برقراری اولین تماس نیز باید ظرف ۴۸ ساعت پس از ثبت نام انجام پذیرد؛ در غیر این صورت، امکان استفاده از هدایا وجود نخواهد داشت.