آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050
آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050

شکایت از مزاحمت تلفنی و پیامک‌های کلاهبرداری ایرانسل




کلیه مشترکین شرکت ایرانسل می‌توانند جهت طرح شکایت مزاحمت تلفنی و یا شکایت از پیامک‌های کلاهبرداری از روش‌های زیر اقدام نمایند:
 
 
 
۱. در صورتی که سیم‌کارت مشترک و سیم‌کارتی که از طریق آن ایجاد مزاحمت شده و یا پیامک کلاهبرداری ارسال شده است هر دو متعلق به ایرانسل باشند، مشترک می‌تواند حسب مورد پس از تکمیل اصل فرم مربوط به مزاحمت تلفنی و یا فرم مربوط به پیامک کلاهبرداری که امضاء و اثر انگشت خود را بر آن ثبت نموده است، به یکی از نمایندگان حقوقی این شرکت در سراسر کشور مراجعه نماید.
 
 
 
۲. در صورتی که سیم‌کارت مشترک متعلق به ایرانسل باشد اما شماره‌ای که از طریق آن ایجاد مزاحمت شده و یا پیامک کلاهبردای ارسال شده است اعم از (شماره تلفن همراه و یا تلفن ثابت) متعلق به اپراتوری دیگر باشد، مانند مورد اول، ضرورت دارد تا مشترک پس از تکمیل اصل فرم مربوط که امضاء و اثر انگشت خود را بر آن ثبت نموده است، به یکی از نمایندگان حقوقی این شرکت در سراسر کشور مراجعه نماید.
 
 
 
توجه : در صورتی که مشترک تلفن ثابت و یا تلفن همراه اپراتوری به غیر از ایرانسل قصد شکایت از یکی از شماره‌های متعلق به ایرانسل تحت عنوان مزاحمت تلفنی را داشته باشد، ضرورت دارد موضوع را از طریق دفاتر حقوقی اپراتور مربوط به خود پیگیری نماید. در این صورت موضوع از طریق همکاری دفتر حقوقی اپراتور مذکور و شرکت ایرانسل پیگیری خواهد شد.
 
 
 
برای دریافت فرم شکایت مزاحمت تلفنی اینجا، و برای دریافت فرم شکایت از پیامک‌های کلاهبرداری اینجا، کلیک کنید. 


 
 
 فهرست نمایندگان حقوقی ایرانسل نیز جهت اطلاع شما مشترکین عزیز، اینجا ارائه شده است.

درباره پروژه ssl ایرانسل (ویژه نمایندگان)

بسمه تعالی

سوالات متداول



1.    پروژهSSS  چیست ؟
SSS (فروش سیم کارتها به صورت یکطرفه)، یک پروژه جدید است تا مطمئن شویم همه اطلاعات ثبت نام همه مشترکین ایرانسل در سیستمهای مربوطه ثبت شده است. با آغاز این پروژه همه سیم کارتهایی که در بازار هستند باید ثبت نام خود را قبل از فعالسازی انجام دهند.
 
2.    دلیل استفاده از روش جدید برای فروش سیم کارتها (به صورت یکطرفه) چیست ؟
ما یک اپراتور تلفن همراه هستیم با تعهد قانونی، در مجوز این شرکت دقیقا اشاره شده است که همه مشترکینی که از ما سیم کارت خریداری می کنند، حتما باید ثبت نام شده باشند. زیرا
•    داشتن اطلاعات مشترکین این امکان را برای ما فراهم می کند که سرویس های پیشرفته تر و ویژه ایرانسل، مانند سرویس MMS، ویترین ، کنترل حساب اینترنتی و آهنگ پیشواز را در اختیار انها قرار دهیم. بدون ثبت نام کامل مشترکین هیچکدام از این سرویسها فعال نخواهد شد.
•    داشتن اطلاعات دقیق مشترکین این امکان را فراهم می سازد که مشترکین ما، سیم کارتهای جایزه و دیگر جوایز فوق العاده ایرانسل را به درستی دریافت کنند.
•    داشتن اطلاعات دقیق مشترکین امکان تایید مشترکین را برای ما فراهم میکند و ما اطلاعات محرمانه و حساس مشترکین را فقط در اختیار مالک اصلی قرار خواهیم داد.

3.    با شروع پروژه SSS ، پروسه فروش سیم کارتها به چه صورت خواهد بود؟
•    از تاریخ 24 آذر1387 همه سیم کارتهای جدید ثبت نام نشده به صورت یک طرفه فعال خواهند بود.
•    بعد از ثبت نام، سیم کارت فعال خواهد شد.
•    اگر فروشندگان مدارک ثبت نام شده مشترک را ارسال نکنند، سیم کارت بعد از 30 روز مجددا یک طرفه خواهد شد.
•    تمام مشترکینی که سیم کارت خود را فعال کرده اما ثبت نام خود را تکمیل نکرده اند با دریافت پیام کوتاه از سوی شرکت ایرانسل مطلع خواهند شد که باید نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

4.    برای یک مشترک جدید پروسه SSS  به چه صورت خواهد بود ؟
•    مشترک از یک فروشنده و یا مرکز خدما ت سیم کارت می خرد. این سیم کارت ابتدا یکطرفه است. و مشترک فقط قادر خواهد بود :
•    امکان دریافت پیام کوتاه از ایرانسل را دارد
•    امکان دریافت تماس از همه مشترکین را دارد
•    مشترک باید ثبت نام خود را کامل کند وهمه مدارک قانونی لازم را ارائه دهند ( کپی مدرک شناسایی، کدپستی و..)، فروشنده مشترک را از طریق DP ثبت نام می کند یا فروشنده با 721 برای ثبت نام مشترک تماس بگیرد.

بمحض اینکه ثبت نام تکمیل شد سیم کارت مشترک فعال خواهد شد و مشترک می تواند از تمام سرویسهای ایرانسل استفاده کند.







5.    مشترک از کجا میتواند متوجه شود که ثبت نامش تکمیل یافته است یا خیر؟
•    ارسال کد *130*5#   ازتلفن همراه ایرانسل برای مشترکین سیم کارتهای دائمی
•    ارسال کد *140*5#  از تلفن همراه ایرانسل برای مشترکین سیم کارتهای اعتباری
بعد از ارسال کد مربوطه یک پیام کوتاه مبنی بر آخرین وضعیت ثبت نام خود دریافت می کند که ثبت نام او در چه مرحله ای است و وضعیت ارسال مدارکش به چه صورت است.

6.    در شرایطی که مرورگر شما به اینترنت وصل است و صفحاتی مانندyahoo  را باز میکند ولی صفحه پورتالDP  قابل دسترسی نیست، چه باید کرد؟
•    آدرس پرتال DP را چک کنید ( سایت ایرانسل/ خدمات / توزیع کنندگان )
•    در صفحه اینترنت (IE) به آدرس زیر بروید و از این مسیر Popup blocker  را خاموش نمایید.
Tools/Popup Blocker/turn off popup blocker

7.    اگر فروشنده درهنگام ثبت نام مشترکین درDP  پیام زیر را دریافت کند چه اقدامی باید انجام دهد؟
" شماره تلفن همراه مشترک  با سیم کارت مطابقت ندارد "
"This MSISDN and KIT number doesn't match"
شماره تلفن همراه و  سیم کارت را دوباره وارد نماید  اگر دوباره همین پیغام را در دریافت کرد، جهت راهنمایی با مرکز پشتبانی فروشندگان (شماره 721 را از تلفن همراه ایرانسل شماره گیری کند و از سایر خطوط می تواند با شما 09377210000 با این مرکز تماس بگیرد.)

8.    اگردر ثبت نام  مشترکین در DP  پیغام "این شماره قبلا در سیستم صورتحساب ‏‏ثبت‏نام شده است " را دریافت کردید:
به این معنی است که شماره مورد نظر شما قبلا در سیستم ثبت شده است، برا‏ی راهنمایی بیشتر می توانید با مرکز پشتیابی فروشندگان تماس بگیرید.

9.    اگر در ورودبه پورتال  DP پیام "شناسه توزیع کننده غیر مجاز می باشد " را در یافت نماید چه باید انجام دهد؟
ابتدا باید از صحت ورود شناسه کاربر (حروف بزرگ یا کوچک) مطمن شوید. جهت راهنمایی با 721 تماس بگیرید . 

10.     اگر  در ورودبه پورتال DP پیام "شناسه کاربری شما قفل شده است" را در یافت نماید چه باید انجام دهید؟
این پیغام بدین معناست که شناسه کاربری خود را 3 بار به اشتباه وارد کرده وشناسه کاربری قفل شده است باشماره 721 مرکز  تماس پشتبان فروشندگان‏ تماس بگیرید 

11.    اگر رمز ورود خود به پورتال DP  را فراموش کرده‏اید ؟
جهت راهنمایی با مرکز پشتبانی فروشندگان (شماره 721 را از تلفن همراه ایرانسل شماره گیری کنید و از سایر خطوط می توانید با شما 09377210000 با این مرکز تماس بگیرید.)

12.    نحوه ثبت نام  جدید  بدون در خواست MMS چگونه است؟
a.    پر کردن فرم ثبت نام  ( گرفتن اطلاعات ستاره دار(*) در فرم )
i.    مهر احراز هویت پایین فرم ثبت نام در کادر وسط، بالای مهر فروشگاه (بر روی نسخه ای از فرم ثبت نام که به مشترک ارائه می شود.)  
b.    گرفتن کپی مدرک شناسایی
i.     نصب  برچسب OCR بالای صفحه سمت راست  مدرک شناسایی
ii.    مهر ایرانسل  پایین برگه مدرک شناسایی،  سمت راست و گرفتن امضاء از خریدار
iii.    مهر و یا برچسب بارکد پایین برگه مدرک شناسایی،  سمت چپ (DEALER ID  )
c.    ثبت  و ارسال اطلاعات در DP 
d.    بستن ثبت نام در DP  در قسمت مشاهده وضعیت
e.    اسکن مدارک ( TIF    ، 200 DPI  ، BLACK & WHITE  )
f.    ارسال کپی مدرک شناسایی  ظرف مدت 30 روز از زمان بستن ثبت نام  بوسیله EMAIL  به آدرس registration@mtnirancell.ir و یا فکس به 09630
13.     روش ثبت نام  جدید با در خواست   MMS چگونه است؟
•    اجرای همه موارد سوال 12 به علاوه
o    گرفتن امضاء از مشترک  در قسمت پایین سمت راست  فرم ثبت نام
o    نصب برچسب OCR  در صفحه اول فرم ثبت نام، بالا سمت راست
o    اسکن فرم ثبت نام کامل و امضا شده و ارسال آن بوسیله EMAIL  به آدرس mmsdocument@mtnirancell.ir
14.    روش تعویض سیم کارت چگونه می باشد؟
a.    گرفتن پوکه سیم کارت مورد تعویض
b.    تایید مشترک
c.     استفاده از بسته بازگشت
d.    وارد کردن سریال بسته بازگشت (کیت نامبر جدید) در پورتال DP در قسمت موارد جایگزینی / بسته بازگشت سیم کارت / سریا ل سیم کارت جدید
e.    حداکثر 72  ساعت بعد، خط به صورت اتوماتیک وصل خواهد شد
15.    روش  تغییر مالکیت  چگونه می باشد؟
a.    حضور فروشنده سیم  و خریدار سیم کارت و ارائه پوکه سیم کارت توسط مالک اول
b.    ثبت نام سیم کارت مالک اول باید تکمیل شده باشد و کپی مدرک شناسایی در سیستم موجود باشد.
c.    تائید مالک اول در DP در قسمت اطلاعات مشترکین / تایید مشترک
d.    ورود به قسمت اطلاعات مشترکین / اطلاعات پرونده / پایین صفحه /  کلیک روی گزینه "تغییر مالکیت"
e.     اخذ رمز ارسال شده توسط شبکه به سیم کارت مشترک
f.    اخذ  مدرک شناسایی معتبر از خریدار
i.    نصب  برچسب OCR بالای صفحه سمت راست
ii.     مهر ایرانسل  پایین سمت راست  و گرفتن امضاء از خریدار
iii.     مهر و یا برچسب بارکد پایین برگه مدرک شناسایی، سمت چپ (DEALER ID  )
g.    ثبت اطلاعات مالک دوم و کلیک روی گزینه "ارسال" در DP 
h.    بستن تغییر مالکیت در DP  در قسمت "مشاهده وضعیت"
i.    اسکن مدارک (  TIF    ، 200 DPI  ، BLACK & WHITE  )
j.    ارسال مدارک ظرف مدت 30 روز از زمان بستن تغییر مالکیت بوسیله EMAIL  به آدرس registration@mtnirancell.ir
k.    و چنانچه مالک جدید مایل به داشتن MMS باشد، همانند ثبت نام جدید با MMS عمل کنید.


16.    تاثیر پروژه SSS بر پروسه تغییر مالکیت به چه صورت خواهد بود ؟
با شروع پروژه SSS همه تغییر مالکیتها هم مانند ثبت نام جدید محسوب می شوند .یعنی با بستن تغییر مالکیت خط مشترک فعال خواهد شد واگر تا 30 روز مدارک مشترک جدید به شرکت ارسال نشود خط مشترک به حالت تعلیق درخواهد آمد و فقط قادر خواهد بود :
•    با مرکز تماس ایرانسل تماس بگیرد.
•    پیام کوتاه از شرکت ایرانسل دریافت کند .
•    از همه مشترکین پیام کوتاه و تماس دریافت کند.

17.    شماره 721 چیست؟
•    فقط فروشندگانی که قرارداد سه جانبه ایرانسل را منعقد نموده اند و شناسه فروش جدید ( DRP) دارند، با سیم کارت خود امکان برقراری تماس با 721 را دارند.
•    این شماره برای کمک به فروشندگان است تا ثبت نام مشترکین را از طریق تلفن انجام دهند.
•    اگر فروشندگان از طریق721 ثبت نام نمایید فقط هزینه ثبت نام  به آنها پرداخت می شود. ارسال مدرک شناسایی مشترک کمیسیون جدا خواهد داشت.
•    تماس با 721 مجانی خواهد بود.

18.    روش فعال سازی سرویس MMS برای مشترکین قبلی چگونه می باشد؟
•    پر کردن فرم ثبت نام  ( گرفتن اطلاعات ستاره دار(*) )
o    گرفتن امضاء در قسمت پایین سمت راست  فرم ثبت نام از مشترک
o    نصب  برچسب OCR بالای صفحه سمت راست فرم ثبت نام
o    مهر و یا برچسب بارکد پایین فرم ثبت نام،  سمت چپ (DEALER ID  )
o    مهر احراز هویت پایین فرم ثبت نام در کادر وسط، بالای مهر فروشگاه  
•    گرفتن کپی مدرک شناسایی
o    نصب  برچسب OCR بالای صفحه سمت راست کپی مدرک شناسایی
o    مهر ایرانسل  پایین سمت راست کپی مدرک شناسایی
o    مهر و یا برچسب بارکد، پایین برگه مدرک شناسایی،  سمت چپ (DEALER ID  )
•    اسکن و ارسال کپی مدرک شناسایی  بوسیله EMAIL به آدرس registration@mtnirancell.ir
•    اسکن فرم ثبت نام کامل و امضا شده و ارسال آن بوسیله EMAIL  به آدرس mmsdocument@mtnirancell.ir


مکالمه با کدام سیم‌کارت‌ ارزان‌تر است؟

 طی ماه‌ها و به خصوص هفته‌های اخیر اپراتورهای تلفن همراه در کشور به نوعی تعرفه‌های خود را تغییر داده‌اند.
 
 
هفته گذشته وزیر ارتباطات از وعده رایتل برای کاهش تعرفه‌ها خبر داد و به دنبال آن اپراتور سوم تعرفه‌های جدید خود را از اول تیر ماه اجرایی کرد.
 
اپراتور دوم هم در شرایطی که مدیر عامل آن تاکید کرده بود برنامه‌ای برای افزایش تعرفه سیم کارت‌های دائمی ایرانسل ندارد، تصمیم به کاهش هزینه‌های این بخش گرفت.
 
این اپراتور نیز این گونه اعلام کرد که تماس مشترکین قدیمی سیم کارت‌های دائمی (آی سیم) ایرانسل و آن دسته از مشترکینی که تا 31 شهریور به جمع مشترکین دائمی می‌پیوندد، از اول تیرماه برای تمامی تماس‌های داخل و خارج از شبکه خود در سراسر کشور و حتی تماس با تلفن ثابت تنها دقیقه‌ای 499 ریال بر حسب تعرفه پایه ثانیه‌ای پرداخت خواهند کرد.
 
اپراتور سوم تلفن همراه هم به گفته مدیر عاملش حدود 30 درصد کاهش هزینه داشته است.
 
اپراتور اول نیز از ابتدای اردیبهشت ماه امسال با حذف هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی تعرفه‌های جدید اعمال کرده که گفته می‌شود در نهایت مشترکان سیم کارت‌های دائمی همراه اول با شش درصد افزایش و مشترکان سیم کارت‌های اعتباری با حدود 9 درصد کاهش تعرفه مواجه شده‌اند.
 
در این گزارش مروری بر تعرفه‌های جدید هر سه اپراتور تلفن همراه داریم.
 
تعرفه سیم کارت‌های دائمی اپراتورها
 
      همراه اول     ایرانسل     رایتل
هر دقیقه تماس درون شبکه‌ای و تماس با تلفن ثابت(ریال)     570     499     499
هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای (ریال)     625     499     625
 
 
البته درباره تعرفه اپراتور سوم به طور مشخص اعلام نشده است هزینه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت چقدر است.
 
تعرفه سیم کارت‌های اعتباری اپراتورها
                                                 همراه اول     ایرانسل     رایتل
هر دقیقه تماس درون شبکه‌ای (ریال)     670         620         620
هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای(ریال)       937         852         852

رگولاتور: فاز آزمایشی رومینگ متقابل 3G اجرا شد

معاون وزیر ارتباطات از اجرای فاز آزمایشی دیتارومینگ ملی خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه استفاده از اینترنت نسل سوم در کل کشور برای همه مشترکان اپراتورهای موبایل امکان پذیر می شود.
 
علی اصغر عمیدیان در گفتگو با مهر با بیان این اینکه هم اکنون طرح رومینگ ملی برای مکالمه، اس ام اس و جی پی آر س بر روی شبکه نسل دوم موبایل قابل اجرا است، گفت: طرح رومینگ ملی برای مشترکان رایتل اجرایی شده است که بر اساس آن مشترکان این اپراتور می توانند از پوشش شبکه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل استفاده کنند.
 
وی افزود: هم اکنون در حال اجرای فاز آزمایشی دیتارومینگ ملی هستیم تا پس از صدور مجوز برای سراسری شدن نسل سوم موبایل توسط اپراتورهای کشور استفاده از اینترنت و دیتای نسل سوم نیز امکان رومینگ داشته باشد.
 
معاون وزیر ارتباطات  گفت: فاز آزمایشی دیتارومینگ ملی در دو استان یزد و قم به اجرا درآمده اند و با عملیاتی شدن نسل سوم موبایل  مشترکان سه اپراتور فعال در کشور می توانند از خدمات شبکه نسل سوم شامل اینترنت و دیتا به صورت رومینگ نیز استفاده کنند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، طرح رومینگ ملی حدود 10 روز گذشته راه اندازی شد و بر اساس آن با کامل شدن پوشش موبایل در کشور مشترکان اپراتور سوم تلفن همراه می توانند از پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل استفاده کنند.
 
همچنین در این طرح مقرر شده مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل نیز متقابلاً از شبکه های یکدیگر و نیز شبکه رایتل در نقاطی که پوشش شبکه ای کامل نیست استفاده کنند.

رایتل سیم کارتهایش را به همراه یک بسته آموزشی 9900 تومان میفروشد

رایتل امکان فروش آنلاین سیم‌کارت‌های خود با قیمت ۹۹۰۰ تومان را فراهم کرد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، رایتل، نخستین اپراتور عرضه‌کننده خدمات آموزشی در کشور، به مناسبت جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴، همزمان با ویژه برنامه ۲۰۱۴ به تعداد ۲۰ هزار و ۱۴۰ نفر، یک بسته فرهنگی و آموزشی عرضه می‌کند.
 
این بسته شامل امکان استفاده از هزاران عنوان دوره آنلاین و حضوری آموزشی عمومی، تخصصی، فنی، شهروندی، خانوادگی، ضمن خدمت، و … به انتخاب مشترک است و در پایان هر دوره گواهینامه معتبر پایان دوره برای فراگیران صادر می‌شود.
 
ارزش این بسته ۴۷۰ هزار ریال است که پس از ثبت‌نام و خرید یک عدد سیم‌کارت اعتباری با تخفیف بیش از ۵۰ درصد و با ۲۰ هزار ریال شارژ اولیه به کاربران هدیه می‌شود.
 
متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح می‌بایست به نشانی اینترنتی http://2014.rightel.ir مراجعه کنند.

رومینگ ملی هزینه ای برای مشترکین ندارد


مدیر عامل رایتل با اشاره به اینکه رومینگ ملی برای مشترکین این اپراتور هزینه ای نخواهد داشت، گفت: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه های سیم کارت های اعتباری و دائمی این اپراتور کاهش داشته است.
 
به گزارش روابط عمومی رایتل، سید مجید صدری روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه به بحث تعرفه‌های جدید رایتل پرداخت و اظهار کرد: در گذشته برای خطوط دائمی رایتل تعرفه هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای 555 و هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای 625 ریال بود که اکنون این تعرفه‌ها به ترتیب به 499 و 625 ریال تغییر کرده است.
وی درباره تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل اظهار کرد:‌ در گذشته تعرفه هر دقیقه تماس درون شبکه‌ای این سیم‌کارت‌ها 695 تومان بود که اکنون این رقم به 620 ریال رسیده و در حوزه تماس‌های برون شبکه‌ای هم در شرایطی که پیش ازاین برای هر دقیقه تعرفه 895 ریالی در نظر گرفته می‌شد از ابتدای تیرماه این تعرفه به 852 ریال کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به کاهش بسته های اینترنتی این اپراتور ادامه داد: تعرفه هر کیلو بایت اینترنت در گذشته نیم ریال بود که در تعرفه های جدید به 35 صدم ریال کاهش یافته است.
صدری در ادامه با اشاره به هزینه‌های اینترنت رایتل اظهار امیدواری کرد که اپراتور سوم در آینده یک بار دیگر تعرفه‌های خود را کاهش دهد.
مدیر عامل رایتل اظهار داشت: اپراتور سوم در حال حاضر بیش از سه میلیون مشترک دارد که از این میزان یک میلیون و 650 هزار سیم کارت فعال است.
صدری همچنین از فروش 500 هزار سیم کارت برای هواداران یکی از باشگاه های کشور نام برد و افزود: در این زمینه طی قراردادی با مرکز رسانه های مجازی برای فروش 2 میلیون و 800 هزار سیم کارت نیز برای فعال سازی در زمینه های فرهنگی و آموزشی منعقد شده است.
مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث رومینگ بین الملل رایتل هم اشاره کرد و گفت: به تازگی موفق شدیم در قالب توافق نامه‌هایی که با اتصالات امارات برقرار کرده‌ایم، رومینگ رایتل را در کشور امارات فعال کنیم و به زودی به واسطه این شرکت با 600 اپراتور دیگر هم مرتبط خواهیم شد و دیگر کاربران می تواند در بسیاری از کشورهای دنیا از رایتل استفاده کنند.
 
صدری بحث پیامک بین‌الملل و وایفای رایتل را از دیگر سرویس‌های اپراتور سوم دانست و اظهار کرد: اگرچه مجوز طرح وایفای ما را کمی دیر ارائه کردند اما به هر حال ما استقبال می کنیم با این وجود در مجوز ذکر شده است که تا پایان دوره انحصار در ظرف یک سال باید کل کشور تحت پوشش شبکه وایفای قرار بگیرد که ما در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در دو شهر قم و مشهد دنبال می کنیم.
صدری همچنین عنوان کرد: در حوزه مشارکت و شرکتهای خارجی نیز با دو شرکت مذاکراتی را انجام دادیم که هنوز این مذاکرات ادامه دارد و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد در این زمینه تنها به دنبال سرمایه‌گذاری ‌این شرکتها نیستیم و تلاش داریم از دانش فنی این دوستان نیز بهره بگیریم.
مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تضیمنی وجود دارد که پس از اجرای طرح رومینگ ملی، اپراتورهای اول و دوم خدمات خود را در اختیار مشترکان رایتل قرار دهند توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی قطعا بر روی خدماتی که ما و سایر اپراتورها ارائه می‌کنیم نظارت دارد و حتما اپراتورهای دیگر هم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و متعهدانه برخورد می کنند.
صدری همچنین عنوان کرد:‌ در حال حاضر 80 درصد مشترکان اپراتور سوم مشترکان دیتا هستند و برای این مشترکان اطلاع رسانی‌ها به طور مناسب صورت می گیرد تا زمانی که از شبکه اپراتور دیگری استفاده می‌کنند، در جریان باشند. به این ترتیب در زمانی که پوشش شبکه رایتل در نقطه‌ای مناسب نباشد برای کاربر اپراتور سوم پیامکی ارسال شده و به او اطلاع داده می‌شود که سرویس او بر روی اپراتورهای دیگر "روم" شده است.
وی اظهار کرد: طی 10 روزی که از اجرای طرح رومینگ ملی می گذرد تعداد کاربرانی که تماس آن‌ها بر روی شبکه رومینگ انتقال یافته حدود 100 هزار نفر بوده است.
اما مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره تماس‌های تصویری و وصل شدن مجدد آنها مطرح شده بود گفت:‌ این مساله در شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است و ما امیدواریم در آینده نزدیک امکان برقراری مجدد این تماس‌ها فراهم شود.
صدری ادامه داد: البته ما سرویس‌هایی را هم تعریف کرده‌ایم که به عنوان مثال در قالب آن‌ها اعضای خانواده بتوانند از این سرویس استفاده کنند که البته اجرای این طرح‌ها منوط به صدور مجوز شورای عالی فضای مجازی است.
مدیر عامل رایتل در ادامه اظهار کرد: البته ما درخواستی هم از شورای عالی فضای مجازی داریم و آن این که با توجه به این مساله که طی مدتی که دوره انحصار رایتل به شمار می‌رفت ما برای یک سال نتوانستیم این سرویس را ارائه کنیم برای ما تمهید ویژه‌ای در نظر بگیرند و پس از ارائه خدمات نسل سوم توسط سایر اپراتورها برای دوره‌ای ارائه تماس تصویری در انحصار رایتل باشد.
وی همچنین گفت: تماس تصویری در ابتدای کار به نوعی ویترین رایتل بود، حال ممکن است این تصمیم گیری درست یا غلط بوده باشد اما به هر حال این گونه بوده و حال ما امیدواریم که با صدور مجوزها در آینده نزدیک بار دیگر بتوانیم این خدمت را ارائه کنیم.
مدیر عامل اپراتور سوم در پایان با اشاره به اینکه، یک هزار و 550 سایت در کشور فعال می باشد، گفت: در خصوص نصب 200 مورد سایت مشکلاتی از قبیل شهرداری و برخی شهروندان تهرانی داشته ایم.

تبریزی‌ها نخستین مشترکان نسل 3 همراه‌اول خواهند بود

شرکت مخابرات ایران اعلام کرد، ارایه خدمات نسل سوم تلفن همراه را توسط همراه‌اول از تبریز و از ابتدای شهریورماه آغاز می‎کند.
 
بر اساس اطلاعیه شرکت مخابرات برنامه‌ریزی جهت ارایه خدمات نسل سوم به مشترکان همراه‌اول در این استان آغاز و به محض ارایه مجوز لازم برنامه عملیاتی شروع می‌شود.
براین اساس مخابرات آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد، خدمات ارتباطی همراه‌اول در این استان تا 15 تیرماه جاری به مدت دو هفته دچار اختلال خواهد بود که این اختلال در شبکه ارتباطات سیار استان به جهت نوسازی و ارتقای شبکه و ارایه خدمات جدید ایجاد می‌شود.
تا پایان مردادماه امسال دوره انحصار خدمات نسل سوم موبایل توسط اپراتور سوم - رایتل - به اتمام می‌رسد و سایر اپراتورهای موبایل می‌توانند براساس شرایط مدنظر رگولاتوری، به عرضه این خدمات ورود
کنند.

رایتل واقعا چقدر ارزان کرده؟

 تعرفه جدید مکالمه و اینترنت رایتل اعلام شد. تعرفه‌های جدید برای تماس داخل شبکه 10 درصد و برای تماس خارج شبکه حداکثر 5 درصد کاهش یافته است و قیمت اینترنت نیز تنها برای استفاده آزاد هنگام رومینگ ملی کاهش یافته است.
تخفیف جدید رایتل شامل مکالمه درون شبکه‌ای، برون شبکه‌ای و همچنین اینترنت است. تعرفه‌ها از اول تیر ماه اعمال شده‌اند.
 
از این پس برای مشترکان دایمی تعرفه مکالمه درون شبکه‌ از 555 ریال به 499 ریال کاهش یافته و مکالمه برون شبکه 625 ریال ثابت مانده است. به این ترتیب تعرفه مکالمه درون شبکه دایمی 10 درصد کاهش یافته است.
 
همچنین برای مشترکان اعتباری، مکالمه درون شبکه از دقیقه‌ای 695 ریال به 620 ریال و مکالمه برون شبکه از 895 ریال به 852 ریال کاهش یافته است. به این ترتیب تعرفه مکالمه درون شبکه اعتباری 10 درصد و برون شبکه 5 درصد کاهش یافته است.
 
همچنین استفاده مشترکین رایتل از سرویس اینترنت تنها در مناطق رومینگ ملی، با تعرفه آزاد و با قیمت 0.35 ریال به ازای هر کیلوبایت امکان پذیر است؛ پیش از این تعرفه اینترنت رایتل  0.5 ریال به ازای هر کیلوبایت بود و با تعرفه جدید 30 درصد کاهش یافته است.
 
جدول قیمت‌های جدید و قدیم به شرح زیر است:
 
نوع     تعرفه قدیم (ریال)     تعرفه جدید (ریال)     درصد تغییر
مکالمه داخل شبکه دایمی     555     499     10 درصد کاهش
مکالمه برون شبکه دایمی     625     625     بدون تغییر
مکالمه داخل شبکه اعتباری     695     620     10 درصد کاهش
مکالمه برون شبکه اعتباری     895     852     5 درصد کاهش
اینترنت (دایمی و اعتباری)     0.5     0.35     30درصد کاهش. تنها برای مصرف آزاد هنگام رومینگ ملی

رایتل تعرفه‌های مکالمه و دیتای‌رومینگ‌ملی خود را کاهش داد


رایتل در راستای رفاه حال مشترکانش تعرفه مکالمه و اینترنت خود را کاهش داد.
 
به گزارش روابط عمومی رایتل، این اپراتور در جهت رفاه هر چه بیشتر مشترکان، تعرفه مکالمه و اینترنت 3G خود را کاهش داد. براساس این گزارش این تخفیف شامل مکالمه درون شبکه ای، برون شبکه ای و همچنینن اینترنت است و مشترکان رایتل می‌توانند از اول تیر ماه با تعرفه مقرون به صرفه تری از خدمات نسل سوم ارتباطات بهره مند شوند.
 
این گزارش می افزاید: با اعمال این تغییرات، مکالمه درون شبکه ای برای مشترکان دایـمی از 555 ریال به 499 ریال و مکالمه بـرون شـبکه بـرای مشتـرکان دایـمی 625 ریال می باشد.
همچنین مکالمه درون شبکه ای برای مشترکان اعتباری از 695 ریال به 620 ریال و مکالمه برون شبکه ای برای مشترکان اعتباری از 895 ریال به 852 ریال کاهش می یابد.
 
همچنین استفاده مشترکین رایتل از سرویس اینترنت تنها در مناطق رومینگ ملی، با تعرفه آزاد و با قیمت 0.35 ریال به ازای هر کیلوبایت امکان پذیر است.
 
گفتنی است مشترکان دائمی می توانند از کلیه خدمات مکالمه صوتی، پیامک، پیام چندرسانه ای، دیتا و خدمات ارزش افزوده تا سقف اعتبار خود استفاده نمایند و در انتهای دوره دو ماهه هزینه خدمات را که از طریق پیام کوتاه و قبض به اطلاع آنها می رسد از طریق کارت های عضو شتاب در بخش E-care یا "مدیریت حساب" رایتل و یا توسط کلیه روشهای پرداخت (اینترنت بانک، تلفن بانک، دستگاه خودپرداز و POS )پرداخت نمایند.
 
همچنین مشترکان اعتباری نیز می توانند از طریق وبسایت رایتل به آدرس www.rightel.ir و یا دستگاههای POS و ATM نسبت به خرید شارژ اقدام نمایند.