آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050
آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050

بسته‌ اینترنت ایرانسل و همراه اول بدون افزایش قیمت، تغییر کرد

در حالی که اخباری مبنی بر افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ایرانسل و همراه اول منتشر شده بود؛ اما این بسته‌ها با تغییراتی همراه شده است.
 
در حالی که اخباری مبنی بر افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ایرانسل و همراه اول منتشر شده بود، اما این بسته‌ها بدون تغییر قیمت، صرفاً با تغییراتی همراه شده‌اند. با پیگیری زومیت از ایرانسل، این اپراتور اعلام کرد که قیمت بسته‌های آن افزایش پیدا نکرده؛ بلکه این بسته‌ها با تغییراتی همراه شده و ایرانسل بسته‌های جدید و مقرون به‌صرفه‌ی ماهانه را با توجه به الگوی مصرف کاربران در اختیار مشترکان قرار داده است.
 
بر اساس گزارش ایرانسل، بنا به الگوی مصرفی مشترکان، اپراتور حتی سرویس‌های جدید شبانه ارائه کرده است که بر اساس آن به ازای حجم هر بسته، ۲ برابر آن مقدار برای مصرف شبانه ۲ تا ۷ صبح ارائه شده، این در حالی است که هزینه‌ای بابت آن از کاربران دریافت نمی‌شود؛ به‌طور مثال می‌توان گفت بسته‌های ۵ گیگابایت ایرانسل نسبت به قبل ارزان‌تر شده‌اند، این بسته‌ ‌که قیمتی برابر ۲۰ هزار تومان داشت، در پیشنهادهای جدید ایرانسل به همراه ۱۰ گیگابایت قابل استفاده از ۲ تا ۷ صبح به ۱۸٬۹۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است. 
 
همچنین بسته‌ی ۴ گیگابایت ماهانه با تغییراتی همراه شده است؛ بر این اساس علاوه بر ۴ گیگابایت، ۸ گیگابایت اینترنت شبانه هم به این بسته اضافه شده و قیمت آن از ۱۶٬۵۰۰ به ۱۶٬۹۰۰ تغییر کرده است؛ بنابراین در ازای ۸ گیگابایت اضافه، فقط ۴۰۰ تومان هزینه‌ی اضافه برای کاربر منظور شده است. گفتنی است که در بسته‌های یک ماهه‌ی ایرانسل نیز تغییراتی ایجاد شده و بسته‌های بلند مدت فعلا با تغییر همراه نشده است.
 
همراه اول نیز در رابطه با افزایش قیمت بسته‌های این اپراتور اعلام کرد که قیمت بسته‌های اینترنت همراه اول افزایش نیافته است. بر اساس این گزارش، تعدادی از بسته‌های روزانه و هفتگی همراه اول نسبت به قبل ارزان‌تر شده‌اند. تعدادی از بسته‌ها؛ به‌عنوان مثال ۴ گیگابایت اینترنت رایگان هم دریافت کرده‌اند و در بسته‌های زمان‌بندی، از امکان ترافیک شبانه ۲ تا ۷ صبح هم برخوردار شده‌اند. همچنین تعدادی از بسته‌ها حذف شده‌اند و بسته‌های جدید اضافه یا تغییراتی در بسته‌ها به‌وجود آمده؛ برای مثال بسته‌ی یک ماهه‌ی ۵ گیگابایت حذف شده و به‌جای آن بسته‌ی ۶ گیگابایت با همان قیمت قبلی در اختیار مشترکان قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات به خریداران موبایل هشدار داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان دلیل تشکیل صف خرید موبایل در بازار، گفت: شفاف سازی در اقتصاد اگر با برخورد با متخلفان همراه نشود، نتیجه لازم را در پی نخواهد داشت.

 

محمدجواد آذری جهرمی در خصوص اختصاص ارز برای واردات گوشی های تلفن همراه، گفت: با توجه به التهابات بازار ارز، موضوع تخصیص دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات برخی از کالاها در دستور کار قرار گرفت و این کالاها در حال وارد شدن به کشور است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در خصوص میزان موجودی گوشی تلفن همراه در کشور مشکلی وجود ندارد، افزود: در تصمیمات کلان ستاد اقتصادی دولت موضوع نحوه اختصاص ارز به واردات گوشی تلفن همراه بررسی می شود و یکی از پیشنهادات در این رابطه این است که سقفی از قیمت گوشی تلفن همراه به وسیله ارز از طریق بانک مرکزی در قالب گروه دوم کالایی تامین اعتبار شود.

 

آذری جهرمی تصریح کرد: امکان استعلام گوشی های تلفن همراه قبل از خریداری وجود دارد و سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حال پیگیری تخلفات مربوط به فروش گران گوشی‌های تلفن همراه است تا شرایطی فراهم شود گوشی‌های تلفن همراهی که با ارز دولتی به کشور وارد شده اند، با قیمت منطقی به خریدار فروخته شوند و چنانچه اشخاصی تلفن همراه را با قیمت گران خریداری کرده اند می توانند شکایت خود را از طریق سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کنند.

 

وی گفت: حلقه شفاف سازی در مسائل اقتصادی اگر با برخورد با متخلفان همراه نشود، به نتیجه موثر منتهی نمی شود، در این راستا رییس جمهور و دولت موضع برخورد با متخلفان را پیگیری می کنند.

 

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان داشت: بعید می‌دانم که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین گوشی همراه در آینده اختصاص داده شود. به‌طور طبیعی این موضوعات باعث شده که صف برای خرید و جمع‌آوری گوشی‌های وارداتی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار تشکیل شود، اما باید توجه داشت گوشی‌های تلفن همراه وارداتی ثبت‌شده‌اند، از طرفی نیز یک دوره گذار برای به تعادل رسیدن قیمت هادر بازار وجود دارد و سیاست بازار در خصوص گوشی تلفن همراه دقیقاً مشخص نشده است، بنابراین معلوم نیست کسانی که در صف خرید گوشی تلفن همراه هستند، منتفع شوند یا خیر.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تنظیم بازار گوشی همراه بر عهده وزارت ارتباطات نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد و در این راستا با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

مقایسه دوربین گوشی هوشمند Huawei P20 Pro با دوربین حرفه ای Canon 700D

دوربین گوشی‌های هوشمند هرروز فاصله خود را با دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای کمتر می‌کنند. این رقابت در سایه افزایش میزان تراکم پیکسل و همچنین افزایش زاویه دیافراگم دوربین و سایر بخش‌ها هرروز جدی‌تر می‌شود. هم‌اکنون چند شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند مدل‌های خود را به دوربین دوگانه مجهز کرده‌اند ولی فقط یک شرکت هم‌اکنون پا را فراتر گذاشته و گوشی هوشمند خود را با سه دوربین عرضه کرده است

گوشی هوشمند Huawei P20 Pro  بر مبنای نظر بسیاری از کارشناسان بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را در حال حاضر دارا هست. عدسی‌های سه‌گانه این گوشی از گشودگی دیافراگم به میزان f/1.8، f/1.6 و f/2.4 به همراه یک سنسور حساس به نور با حداکثر استاندارد ISO 102400، عکس‌های خارق‌العاده‌ای در نور کم ثبت می‌کنند. در ادامه قصد داریم در چالشی جدید توانایی‌های این دوربین را در مقابل یک دوربین حرفه‌ای در سری D دوربین‌های Canon یعنی Canon 700D محک بزنیم

 

1- عکاسی در نور کم:

مقایسه را با عکاسی در نور کم آغاز می‌کنیم. دوربین P20 Pro این امکان را دارد که در شب سوژه‌ها و صحنه‌هایی را دیده و به خوبی ثبت کند که چشمان ما به‌سختی آن‌ها را تشخیص می‌دهند! با در کنار هم قرار دادن ویژگی‌های سخت‌افزاری چون سنسورهای بزرگ و زاویه باز دیافراگم در عدسی‌ها، Huawei P20 Pro به گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به ثبت عکس‌های حرفه‌ای حتی در نور کم بدل شده است

 

عکس گرفته‌شده با Huawei P20 Pro رنج دینامیکی بالاتری دارد و جزئیات بیشتری را در نقاط تاریک و براق صحنه با لبه‌های شفاف ثبت نماید. همچنین لرزش گیر تصویر هوشمند در دوربین این گوشی موجب نتیجه بهتر از ثبت سوژه‌های در حال حرکت شده است

 

2- عدسی سه‌گانه Leica  در مقابل عدسی دوربین‌های حرفه‌ای:

Huawei P20 Pro به اولین دوربین Leica با عدسی سه‌گانه مجهز شده است که بالاترین امتیاز DxOMark را مال خودکرده است. این دوربین از یک حس‌گر 40 مگا پیکسلی رنگی، یک حس‌گر 20 مگا پیکسلی تک‌رنگ سیاه‌وسفید و یک حس‌گر 8 مگا پیکسلی با عدسی تله فوتو بهره‌مند شده است. درنتیجه این دوربین سه‌گانه جزییات قابل‌توجه با نور مناسب در همه عکس‌های خود ثبت می‌کند

 

عکاسی در نور روز با Huawei P20 Pro حیرت‌انگیز است، رنگ‌ها شاداب و جزئیات و لبه‌های ساختمان‌ها بسیار شفاف هستند. همچنین عکس نهایی بیش حد اشباع به نظر نمی‌رسد. به جزئیات ابرها و شفافیت آن‌ها در هر دو عکس بیشتر دقت کنید!

هوش مصنوعی یا AI در دوربین P20 Pro نقش زیادی ایفا می‌کند. این دوربین باهوش مصنوعی خود می‌تواند 500 سناریوی در 15 دسته مختلف را از هم تمیز داده و افکت‌های لازم برای هر یک را به‌صورت خودکار روی آن‌ها اعمال نماید تا این عکس‌ها حرفه این به نظر برسند

 

3- بدون نگرانی روی سوژه‌های خود زوم کنید:

دوربین گوشی P20 Pro می‌تواند امکان زوم هیبرید 5 برابری شفاف را برای بزرگنمایی سوژه‌های قرارگرفته در مسافت دور در اختیار کاربر خود قرار دهد

درنهایت می‌توان این جمع‌بندی را داشت که امتیاز بی‌سابقه و بسیار بالای DxOMark به دوربین گوشی Huawei P20 Pro به‌گزاف داده نشده و دوربین این گوشی هوشمند برای اولین بار حتی در مقابل دوربین‌ها

 

کدام گوشی‌ها به اندروید ۸.۰ به‌روزرسانی می‌شوند؟

سامسونگ با انتشار یک فهرست اعلام کرد که بسیاری از گوشی‌های هوشمند این برند در ماه ژوئیه به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰ (اوریو) به‌روزرسانی خواهند شد.
 
به گزارش phone arena، با اینکه مدت زیادی از زمان رونمایی و عرضه نسخه ۸ سیستم عامل اندروید موسوم به اندروید اوریو ( Android Oreo) گذشته است، اما تاکنون تعداد اندکی از گوشی‌های هوشمند و جدیدترین پرچمداران ساخت شرکت‌های مختلف تولیدکننده موبایل، به این نسخه جدید از اندروید مجهز شده‌اند.
 
برندهای تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان که از سیستم عامل اندروید برای پلت‌فرم گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، موظفند هر ساله با معرفی نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده این سیستم عامل، نسخه‌های دریافتی را با توجه به نیاز و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی کرده و سپس آن را به‌صورت همگانی در دسترس عموم کاربران گوشی‌های موردنظر قرار داده و منتشر کنند.
 
حالا سامسونگ با انتشار یک فهرست و لیست از نام تجاری گوشی‌های هوشمند خود اعلام کرده است که تعدادی از گوشی‌های میان رده را که شامل گوشی‌های سری گلکسیA۳  مدل ۲۰۱۷،   A۵  مدل ۲۰۱۷  و  A۷  مدل ۲۰۱۷، J۳، J۵ pro و J۷ pro می‌شوند، قرار است در ماه آینده میلادی یعنی ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸ به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید معروف به اندروید اوریو یا نسخه ۸.۰ آپدیت و به‌روزرسانی شوند.
 
این خبر برای آن دسته از کاربرانی که از گوشی‌های مذکور استفاده می‌کردند، خبر بسیار خوشایند و خوشحال‌کننده‌ای محسوب می‌شود چراکه از این پس قادر خواهند بود با دریافت و نصب نسخه جدید و به‌روزرسانی اندروید اوریو، از قابلیت‌های شگفت‌انگیز، کاربردی و منحصر بفرد آن بهره‌مند شوند.
 
سامسونگ اندکی قبل، برخی دیگر از گوشی‌های بالارده و پرچمدار خود را به اندروید اوریو مجهز کرده بود و حالا درصدد است تا تعداد بیشتری از گوشی‌های تولیدی و میان رده خود را در فهرست دارندگان اندروید اوریو بگنجاند.
 
شرکت کره‌ای سامسونگ  قبلا گوشی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را به اندروید اوریو یا اندروید ۸.۰ مجهز و به‌روزرسانی کرده بود. 

گذر از ۵ میلیون دانلود برای مرورگر مایکروسافت اج در پلی‌استور

تعداد دفعات دانلود نسخه اندرویدی مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج (Microsoft edge) در فروشگاه گوگل پلی‌استور از مرز ۵ میلیون بار نیز گذشت.
 
به گزارش phonearena، شرکت مایکروسافت که مدت‌هاست در بازار گوشی‌های هوشمند نوآوری خاص و جدیدی نداشته و درواقع از صنعت گوشی‌های همراه خارج شده است، قصد دارد از طریق عرضه و معرفی مرورگر اینترنتی خود در بازار حضور پررنگ و قدرتمندانه داشته باشد.
 
حالا تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج توانسته است به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مرورگرهای اینترنتی تبدیل شود و تعداد دفعات دانلود بیش از ۵ میلیون بار را نیز پشت سر بگذارد. این در حالیست که میزان دانلود این مرورگر در آخرین ماه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حتی به یک میلیون بار نیز نمی‌رسید اما حالا با گذشت تنها شش ماه شاهد رشد چند برابری این مرورگر اینترنتی هستیم. 
 
در صورتی که این روند به همین ترتیب ادامه پیدا کند، مایکروسافت اج با عبور از مرز ۱۰ میلیون بار دانلود، به محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی تبدیل خواهد شد و این امر دستاورد و موفقیت بزرگی برای شرکت مایکروسافت به شمار خواهد رفت.
 
نسخه موبایل مرورگر مایکروسافت اج در اواخر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بود که منتشر شد و قابلیت و ویژگی های جدیدی را برای استفاده بهتر و بیشتر کاربران ارائه می‌داد. یکی از مهمترین قابلیت‌های آن به‌طور قطع همگام‌سازی رایانه ویندوزی و موبایل کاربران بود و این بدان معناست که کاربران می‌توانند ادامه وب‌گردی‌های خود را برروی رایانه یا بالعکس انجام دهند.
 
از دیگر قابلیت‌های جذاب مایکروسافت اج می‌توان به بارکدخوان درون برنامه‌ای، جست‌وجوی صوتی و حالت InPrivate اشاره کرد تا کاربران بتوانند بدون آنکه تاریخچه فعالیت و وب گردی هایشان در محیط وب ثبت شود، به گشت و گذار در اینترنت بپردازند.
 
مایکروسافت اج همچنین به منظور رقابت با رقبای قدرتمند خود همچون گوگل کروم و فایرفاکس، امکان پشتیبانی از کتاب‌های الکترونیکی را نیز به پلت‌فرم خود افزود تا توجه خیل عظیمی از کاربران کتابخوان و طرفداران کتاب‌های صوتی را به خود جلب کند.
 
به نظر می‌رسد مایکروسافت اج بتواند در آینده نزدیک با ارائه به‌روزرسانی و رقابت با سایر مرورگرهای محبوب جهان، حرف بیشتری برای وب‌گردی کاربرانش داشته باشد و امکانات بیشتر و کاربردی‌تری را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
 
کاربران می‌توانند در صورت علاقمندی به نسخه اندرویدی مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج، به فروشگاه گوگل پلی استور مراجعه کرده و آن را نصب و دریافت کنند.
 

اپل برای جبران کاهش فروش آیفون ۱۰ چه می‌کند؟

اپل قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ میلادی از نسل جدید محصولات و لوازم جانبی خود رونمایی و پرده‌برداری کند تا بدین وسیله کاهش میزان درآمد حاصل از فروش آیفون ۱۰ را جبران کند.
 
به گزارش phonearena، به گفته برخی از منابع آگاه مقامات اپل اعلام کرده‌اند که می‌خواهند در سال آینده میلادی نسل جدید محصولات خود را معرفی کنند که می‌توان به ایرپاد رده بالای جدید، هدفون روگوشی و اسپیکر هوشمند هوم پاد اشاره کرد.
 
به نظر می‌رسد که نسل جدید ایرپادهای اپل به قابلیت‌هایی نظیر مقاومت در برابر نفوذ آب و حذف صداهای مزاحم یا نویز مجهز خواهد بود. مقاومت در برابر نفوذ آب به کاربران ایرپادهای اپل این اطمینان را می‌دهد تا با خیال راحت و آسوده به زیر باران رفته و قدم بزنند و نگران خراب شدن ایرپادهای بی‌سیم درون گوش خود نباشند.
 
اپل سعی دارد با پیشرفت و توسعه نسل جدید ایرپادها کارکرد آن‌ها را افزایش و بهبود ببخشد تا این هدفون‌های بی‌سیم بتوانند حتی از فاصله بیشتر با آیفون و آی‌پد متصل به آن هم کار کنند.
 
گفته می‌شود این ایرپادهای جدید که قرار است در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار شوند، قیمت پایه ۱۵۹ دلار داشته باشد. همچنین شارژر بی‌سیمی که اپل سعی دارد آن را هرچه زودتر روانه بازارهای جهانی کند، امکان شارژ دستگاه‌های هوشمند اپل همچون ساعت هوشمند اپل واچ، گوشی آیفون و آی‌پاد را دارد.
 
هدفون‌های روگوشی نیز که قرار است با محصولاتی نظیر بوز و سنهایزر رقابت کند، با برند مشهور و خوش آوازه «بیتس» یا Beats وارد بازار می‌شود و جایگزین هدفون‌های خوب و رده بالای این شرکت خواهند شد.  
 
البته این در حالیست که اپل می‌خواست هدفون‌های خود را در سال جاری در رویداد رونمایی از محصولات جدید خود (سپتامبر ۲۰۱۸ ) رونمایی کند اما حالا به نظر می‌رسد که به دلیل برخی مشکلات فنی مجبور است معرفی آن را تا رویداد سال آینده به تعویق بیندازد.
 
از آنجایی که اپل از میزان فروش گوشی هوشمند و پرچمدار خود یعنی آیفون ۱۰ رضایت چندانی نداشت و آنچنان که انتظار می‌رفت، نتوانست از آن کسب درآمد کند، حالا به فکر افزایش درآمد و سودآوری خود از بخش لوازم جانبی و سایر گجت‌های هوشمند افتاده است تا به گونه‌ای بتواند کاهش فروش آیفون ۱۰ را جبران کند.
 
اپل قصد دارد ایرپادهای جدید خود را با همکاری شرکت فاکسکان که بزرگترین سازنده گوشی‌های آیفون برای اپل در چین است، تولید کند. بنابراین انتظار می‌رود نسل جدید اسپیکرهای هوشمند هوم پاد در حال توسعه است و وظیفه آن برعهده شرکت فاکسکان خواهد بود.
 

بنیانگذار سابق اپل: بلاک چین حباب است، بیت کوین را دریابید!

استیو وزنیاک یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل، بلاک چین را حباب خواند ولی بیت کوین را همچنان جذاب و دوست‌داشتنی می‌داند.

 

به نقل از خبرگزاری CNBC در ۲۶ ژوئن، استیو وزنیاک از بنیان‌گذاران اپل، بلاک چین را در عصر حاضر حبابی به‌مانند حباب دات کام خواند و اشاره کرد که این فنّاوری امکان رشد در آینده را خواهد شد.

 

آقای وزنیاک طی اجلاس فنّاوری NEX که در نیویورک برگزار شد به این مطلب اشاره کرد که حباب دات کام نیز در عصر خود سروصدای زیادی به پا کرد، اما درنهایت شرکت‌ها به قول خود نتوانستند عمل کنند.

 

 

همچنین آقای وزنیاک بلاک چین را غیرمتمرکز و یک فنّاوری برای اعتمادسازی توصیف کرد و افزود که برای رسیدن به بلوغ این فنّاوری اندکی زمان لازم است.

 

بلاک چین یک‌شبه تغییری نمی‌کند. ایده‌های خوب فراوانی درزمینهٔ بلاک چین وجود دارند که تنها به دلیل اینکه در زمان نامناسبی به ذهن خطور کرده‌اند و برای درازمدت آماده نیستند، از بین می‌روند.

 

آقای وزنیاک ماه گذشته، نظرات مشابهی را درباره پتانسیل و آینده‌ی ارز دیجیتال و بلاک چین بیان کرد.

 

همچنین خبرگزاری CNBC اشاره کرد که استیو وزنیاک اتریوم را به‌عنوان ارز دیجیتالی برتر که در درازمدت امکان بقا دارد، معرفی کرد و دلیل آن را تطبیق‌پذیری آن در اجازه به توسعه‌دهندگان برای ساخت بلاک چین مجزا بر روی شبکه اتریوم بیان کرد.

 

در اواسط ماه می، در وین اتریش، آقای وزنیاک پلتفرم اتریوم و اپل را باهم مقایسه نمود و آن را در آینده همانند اپل تأثیرگذار دانست.

 

در ادامه گزارش CNBC، استیو وزنیاک دیروز اشاره کرد که بر روی شبکه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین که با فیس‌بوک بتواند رقابت کند، به‌صورت شخصی در حال کار کردن است.

 

استیو وزنیاک که اوایل ماه ژوئن بیت کوین را «طلای خالص دیجیتالی» معرفی کرده بود، در پایان به این مطلب اشاره کرد که همچنان این ارز دیجیتال برای او جذاب است.