آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050
آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

آخرین اخبار روزانه تلفن همراه

فروشگاه اینترنتی سیم کارت سروش سامانه 09357505050

رایتل به مناسبت ماه مبارک رمضات مکالمه صوتی و پیامک رایگان داخل شبکه رایتل هدیه داد

 این اپراتور به مناسبت ماه مبارک رمضان برای هریک از مشترکان خود این امکان را فراهم کرده تا در طی این ماه از مکالمه صوتی و پیامک رایگان داخل شبکه و یک گیگا بایت اینترنت پرسرعت در فاصله زمانی افطار تا سحر بهره‌مند شوند.
 
 
بر اساس اعلام رایتل، افرادی که در ماه مبارک رمضان به جمع مشترکان این اپراتور بپیوندند، علاوه بر هدایای ویژه این ماه، از بسته‌های آغازین سیم کارت‌های رایتل نیز استفاده خواهند کرد.
 
بسته‌های آغازین برای سیم کارتهای دائمی شامل 120 دقیقه مکالمه صوتی درون و برون شبکه، 500 مگا بایت اینترنت، 120 پیامک و یک سیم کارت اعتباری با 10 هزار ریال اعتبار اولیه و برای سیم کارت‌های اعتباری 100 هزار ریال اعتبار اولیه و 500 مگابایت اینترنت رایگان و برای سیم‌کارت‌های دیتا، 50 مگابایت اینترنت و 50 پیامک است.
 
رایتل اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه ایران در کنار خدمات پایه همچون پیام کوتاه و پیام صوتی، با استفاده از فناوری نسل سوم موبایل، گستره وسیعی از خدمات ارزش افزوده (VAS) را نیز فراهم می‌کند

سرویس‌ ویژه ماه رمضان همراه اول با هدایای ارزنده معرفی شد

 همزمان با نزدیک شدن به روزهای آغازین ماه مبارک رمضان، سرویس ویژه همراه اول جهت استفاده مشترکان در این ماه پربرکت معرفی شد.
 
به گزارش روابط‌عمومی شرکت راهکارهای همراه کارینا، مشترکان با عضویت در این سرویس روزانه پیامک‌هایی شامل اهمیت تغذیه و سلامت در ماه رمضان، احادیث و روایات، دعای مخصوص هر روز، اوقات شرعی و مسابقه مخصوص ماه رمضان را دریافت می‌کنند.
 
مشترکانی که به سوالات مسابقه پاسخ دهند به ازای هر پاسخ صحیح 10 امتیاز دریافت می‌کنند و پس از پایان ماه مبارک، در روز سی‌ام مرداد ماه به قید قرعه هدایایی از جمله یک دستگاه LED به ارزش 14 میلیون ریال، 2 عدد ربع سکه بهار آزادی، 4 دستگاه گوشی تلفن همراه و 300 شارژ اعتباری 10000 ریالی تقدیم شرکت‌کنندگان خواهد شد. مشترکانی که در طول مسابقه امتیاز بیشتری کسب کرده باشند شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه‌کشی خواهند داشت.
 
براساس این گزارش، مشترکان جهت عضویت، استفاده از بسته‌های پیامکی و شرکت در مسابقه می‌توانند کلمه‌ RAMEZAN را از خط همراه اول به شماره 7020 پیامک کنند؛ لغو عضویت نیز با ارسال کلمه RAMEZAN OFF به شماره 7020 امکان‌پذیر است.
 
اطلاعات بیشتر در این باره و مشخصات سرویس‌های بیشتر همواره از طریق نشانی اینترنتی http://pardis.mobi برای مشترکان همراه اول قابل مشاهده است.

مبین وان برای همراه اولیها شبکه اجتماعی ایجاد کرد


شرکت مبین وان با هدف گردآوری خانواده همراه اول در یک جامعه مجازی امن مبتنی بر ارزش ها و اصول فرهنگی جامعه ایرانی ، سامانه باشگاه مشتریان را ، راه انداری کرد .
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس جند ، مدیر عامل شرکت مبین وان با بیان این مطلب افزود : این سامانه با تعامل سازنده و مبتنی بر اعتماد ، رضایت مشتریان خود را جلب کرده و یک رابطه برنده – برنده با آنان داشته است .
 
وی با اشاره به اینکه ، به آن دسته از کاربرانی که در باشگاه مشتریان مشارکت فعال داشته ، جوایزی به قید قرعه داده می شود ؛ افزود : کاربران می توانند با نشانی www.talk.mobin-one.ir به این سامانه دسترسی داشته باشند .
 
مدیر عامل شرکت مبین وان ، با تاکید بر اینکه آمارها نشان می دهد یک پنجم مشترکان همراه اول، حداقل یک بار از خدمات مبین وان استفاده کرده اند ؛ گفت : تاکنون این شرکت اقدام به طراحی و اجرای مسابقات و بازی های خلاقانه و گسترده ای درحوزه خدمات ارزش افزوده کرده است که این مسابقه ها و بازی های پیامکی طرفداران بسیاری را داشته است که از مهمترین آنها می توان به مسابقه ی خلیج فارس اشاره کرد.
 
وی در همین رابطه با تاکید بر اینکه، این شرکت تنها عرضه کننده خدمات ارزش افزوده در حوزه تلفن ثابت است افزود : خدمات ارزش افزوده شرکت مبین وان بر روی بستر تلفن ثابت به صورت سراسر بوده و با همکاری شرکت ارتباطات ثابت ایران ، امکان دسترسی آن در تمامی نقاط کشور به صورت یکسان فراهم شده است .
 
مهندس جند ، به روز رسانی خدمات هشت ستاره ، فراهم کردن فرصت آموزش برابر برای تمام اقشار مختلف جامعه ، مسابقات تعاملی را از دیگر خدمات قابل ارایه در این شرکت دانست و گفت : بر اساس تفاهم نامه ای که بین شرکت مبین ون کیش وبرکت تل در حوزه بهداشت و سلامت ، منعقد شده است ، موضوعات مختلف و کاربردی در زمینه سلامت ، تحت پوشش قرار می گیرد .

مدیرعامل پست ایران: در حوزه خدمات ایمیل کسی رقیبمان نیست!


مدیر عامل شرکت پست گفت: با توجه به گستردگی کشور کسی در زمینه پست الکترونیکی رقیبمان نیست.
 
به گزارش ایسنا، محمدحسین کرباسیان در مراسم افتتاح پست الکترونیکی این شرکت هدف پست را تبدیل نامه‌ها به پست الکترونیکی و تبدیل پست الکترونیکی به نامه عنوان کرد و افزود: این طرح در صورت حمایت‌های بیشتر می‌تواند به عنوان یکی از اهداف شرکت پست مطرح باشد.
 
وی در ادامه به لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه اشاره کرد و گفت: در مرحله اول این طرح، تمام کارکنان شرکت پست فیش حقوقی خود را بوسیله این پست الکترونیکی دریافت می‌کردند.
 
او در پایان بازدید سایت شرکت پست را 70 هزار نفر عنوان کرد و افزود:‌ سایت ما جزو سایت‌های پربازدید است و این بازدید نتیجه خدماتی است که به مردم ارائه می‌دهیم.

تعرفه‌های ارسال پیامک از تلفن ثابت

پیامک تلفن ثابت سرویسی است که مدتی از ارائه آن می‌گذرد با این وجود اگرچه شرکت‌های مختلف از این سرویس استقبال خوبی کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد در میان عامه‌ی مردم استفاده از پیامک تلفن ثابت چندان جا نیفتاده است.
 
سمیع‌الله صادقی- عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان استفاده کاربران خانگی از این سرویس گفت: معمولا برای ارسال و دریافت این نوع پیامک‌ها به گوشی‌های خاصی نیاز است که شاید عدم دسترسی کاربران به این نوع گوشی‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده‌ی به نسبت کمرنگ کاربران خانگی از این سرویس باشد.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر از آنجا که گوشی تلفن ثابت مانند تلفن همراه وسیله‌ای شخصی نیست و تمامی اعضای خانواده می توانند به پیامک‌های آن دسترسی داشته باشند، تا حدی استقبال از این سیستم کمرنگ‌ شده اما با این وجود شرکت‌های مختلف از این سرویس استقبال خوبی داشته‌اند.
 
او در عین حال عنوان کرد: زمانی که بحث پیامک‌های تلفن ثابت مطرح شد در واقع این پیامک‌ها به عنوان مکمل‌های پیامک‌های موبایلی مطرح شدند و حال کاربران می‌توانند از طریق یک کی‌برد و رایانه و با دسترسی به اینترنت بدون اشغال‌ شدن خط‌هایشان از این سیستم استفاده کنند و برای این کار تنها کافی است به مراکز مخابراتی و یا پایگاه اینترنتی مخابرات استان تهران مراجعه کنند تا بتوانند نام کاربری و رمز ورود مخصوص خود را دریافت کنند.
 
صادقی هم‌چنین یادآور شد: در نهایت پیامک‌های تلفن ثابت در ابتدای راه هستند و به مرور با میزان استفاده از آنها در سطح جامعه گسترش خواهد یافت.
 
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران درباره‌ی هزینه‌ این پیامک‌ها هم توضیح داد: اگر قرار باشد پیامکی از یک تلفن ثابت به یک تلفن ثابت دیگری در همان شهر ارسال شود، هزینه‌ی آن معادل یک پالس یعنی 51.03 خواهد بود. در صورتی که پیامکی به تلفن همراه و یا استان دیگری ارسال شود هم هزینه‌ی آن معادل دو پالس محاسبه خواهد شد.
 
صادقی در پایان یادآور شد: در صورتی که حجم پیامک‌های ارسالی زیاد باشد و به عنوان مثال یک شرکت از این سیستم استفاده کند، تعرفه‌ها با قیمت ارزان‌تری نیز قابل ارائه خواهد بود.

جزئیات گزارش‌ وزیر ارتباطات به روحانی

وزیر ارتباطات در دیدار با رئیس جمهور منتخب، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: ضریب نفوذ اینترنت کشور هم‌اکنون 44.6 درصد و پهنای باند اینترنت بین‌الملل 73 گیگابیت بر ثانیه است.
 
محمد حسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های ارتباطی و مخابراتی ارائه کرد.
 
وی در این دیدار با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه بیش از 105 می‌باشد، تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده را 113 میلیون و 66 هزار و 443 عدد به ازاء 76.5 میلیون نفر جمعیت کشور اعلام کرد.
 
به گفته نامی، ضریب نفوذ تلفن ثابت 36.16، تعداد تلفن ثابت 27 میلیون و 687 هزار و 442 دستگاه و تعداد دفاتر ICT روستایی 9969 دفتر که به ارائه خدمات تلفن، خدمات اینترنتی، خدمات بانکی و پستی می‌پردازند.
 
وزیر ارتباطات در این دیدار تعداد روستاهای دارای ارتباط را52 هزار و 965 روستا ذکر نمود که 48 هزار و 865 روستا دارای تلفن خانگی (بیش از 20 خانوار) و بقیه دارای یک ارتباط می‌باشند.
 
بر اساس اعلام نامی، ضریب نفوذ اینترنت هم‌اکنون 44.6 درصد، تعداد پورت‌های پرسرعت دراختیار کاربران 4.1 میلیون، پهنای باند اینترنت بین‌الملل 73 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند IP داخلی 554 گیگابیت بر ثانیه است.
 
وزیر ارتباطات، ظرفیت فیبرنوری حال حاضر کشور را 451 هزار E1 اعلام کرد و یادآور شد: ظرفیت فیبرنوری سازمان توانیر 10 هزار کیلومتر، مخابرات ایران 110 هزار، راه‌آهن 9 هزار، شرکت گاز و وزارت نفت 10 هزار کیلومتر است.
 
نامی با اشاره به اینکه در سال 91 تعداد 842 میلیون مرسوله پستی در 17 هزار نقطه پستی به مردم تحویل شد، تصریح کرد: با الکترونیکی نمودن تعداد زیادی از خدمات روزانه حدود 75 هزار نفر از مردم شریف ایران از سرویس‌های الکترونیکی پست استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: پرداخت یارانه نقدی 1.6 میلیون خانوار روستایی، توزیع 2.5 میلیون سهام عدالت، پرداخت سود آن و پرداخت حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) در نقاط محروم و روستاها توسط دفاتر روستایی پست بانک انجام می‌شود.
 
نامی در ادامه، عدم سرمایه‌گذاری درآمد حاصل از ICT در زیرساخت، تنوع مراکز تصمیم‌گیر، عدم حمایت از تولید تجهیزات داخل و .... را از جمله چالش‌های موجود این وزارتخانه برشمرد.
 
وزیر ارتباطات، توسعه سریع شبکه ملی اطلاعات، اتصال دستگاه‌های اجرایی و خانوار و تجاری و کلیه مشاغل به این شبکه، ایجاد دولت الکترونیک و زیرساخت آن و ایجاد شهرک‌های ICT را از جمله برنامه‌های بلندمدت و در دست اجرای این وزارتخانه اعلام کرد.
 
نامی، با اعلام اینکه اکنون سهم فاوا 4.8 GDP است و براساس امکانات و توانمندی پیش‌بینی می‌شود در پایان دولت یازدهم به عدد 8 برسد، یادآور شد: این امر برای رسیدن به عدد 10 نیاز به اقداماتی نظیر ایجاد شهرک‌های ICT به تعداد 12 تا 15، ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتالی و سازمانی فناوری نوین در وزارت ارتباطات و ایجاد یک سازمان برای ورود به دیتای مجازی است که خود این سایت می‌تواند 260 تا 300 هزار شغل ایجاد کند.

رایتل اتوبوس‌های تهران را به اینترنت پرسرعت مجهز می‌کند

رایتل با همکاری شرکت واحد، اتوبوس‌های شهری تهران را به اینترنت پرسرعت مجهز می‌کند.
 
 
به گزارش روابط عمومی رایتل، این شرکت تنها اپراتور ارائه دهنده خدمات نسل سوم تلفن همراه (3G) در ایران در راستای ارائه خدمات به هم میهنان عزیز، اتوبوس‌های شهر تهران را به سیم کارت رایتل مجهز نموده و اینترنت پرسرعت را به مسافران این اتوبوس‌ها ارائه می‌دهد.
 
این خدمت که برای اولین بار با همکاری رایتل و شرکت واحد اتوبوسرانی در ایران عرضه شده است، چهارشنبه هفته گذشته با حضور جمعی از مدیران رایتل، مدیرعامل و معاونان شرکت اتوبوسرانی آغاز به کار کرد.
 
این طرح در مرحله اول با تجهیز 16 اتوبوس از مناطق 8 و 13 آغاز شده و پس از طی مراحل آزمایشی، در گستره وسیع‌تری ادامه خواهد یافت.
بنابر اعلام نظر مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی، همکاری با رایتل در این پروژه علاوه بر ارائه خدمات اینترنتی به مسافران، امکان ویژه‌ای برای کنترل خطوط مسافری، مدیریت جابجایی مسافران و مدیریت ترافیک نیز در اختیار اتوبوسرانی قرار می‌دهد.
رایتل اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه ایران  در کنار خدمات پایه همچون پیام کوتاه و پیام صوتی، با استفاده از تکنولوژی نسل سوم موبایل، گستره وسیعی از خدمات ارزش افزوده (VAS) را نیز فراهم می‌کند که از جمله این خدمات می‌توان به تماس تصویری، سرویس‌های چندرسانه‌ای و اینترنت پرسرعت اشاره کرد.

رگولاتور از بررسی ابهامات ورود ایرانسل به بورس در کمیسیون تنظیم مقررات خبرداد


معاون وزیر ارتباطات گفت: واگذاری سهام ایرانسل در بورس در مفاد پروانه این اپراتور پیش‌بینی شده اما در این موضوع ابهام وجود دارد.
 
محمد علی فرقانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت واگذاری سهام ایرانسل در بورس، اظهار داشت: واگذاری سهام ایرانسل در بورس در مفاد پروانه این اپراتور پیش‌بینی شده است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: علیرغم این پیش‌بینی، اما در این موضوع ابهام وجود دارد.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی ادامه داد: به دلیل این ابهام به زودی موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با حضور نمایندگان شرکت ایرانسل مطرح و در این مورد تصمیم‌گیری می‌شود.
 
به گزارش فارس، موضوع واگذاری سهام ایرانسل در بورس از زمان پروانه گرفتن این اپراتور مطرح بوده و تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
 
مدیران این اپراتور معتقدند مطرح شدن واگذاری 20 درصد سهام شرکت ایرانسل در بورس، مربوط به زمان حضور ترکسل در مزایده اپراتور دوم تلفن همراه است و پس از واگذاری پروانه اپراتور دوم به ایرانسل در مورد آن صادق نیست.
 
از سوی دیگر رگولاتوری به نمایندگی از دولت که پروانه اپراتور دوم تلفن همراه را به ایرانسل واگذار کرده خلاف این نظر را دارد.
 
اما در عین متفاوت بودن نظر رگولاتوری و ایرانسل، هنوز تکلیف این موضوع مشخص نیست و به گفته علیرضا قلمبر دزفولی نزدیک یه دو سال از استعلام ایرانسل از رگولاتوری برای تعیین تکلیف اختیار یا الزام ایرانسل به واگداری 20 درصد سهام این شرکت در بورس می‌گذرد.

ورود بازیگر جدید به موضوع پیامک‌های انبوه

 روزنامه همشهری : یک بازیگر جدید به عرصه ارسال پیامک‌های انبوه اضافه شد. بعد از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت مخابرات و اپراتورهای پیامک و اپراتورهای تلفن همراه، اینک شورای‌عالی فضای مجازی نیز به موضوع پیامک‌های انبوه ورود کرده است.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌یک از این نهادها در جهت احقاق حق مشترکان گرامی تلفن همراه به مسئله ورود نکرده‌اند بلکه همه می‌خواهند بر مسئله نظارت کنند؛ اما اینکه چرا این پیامک‌های انبوه مدام به گوشی مشترکان ارسال می‌شود به آنها ربطی ندارد؛ اینکه چرا اطلاعات خصوصی مردم در اختیار پیامک فرست‌های تبلیغاتی قرار گرفته است ربطی به آنها ندارد.
 
محمدرضا کشاورزی در گفت‌وگو با مهر، از ورود شورای‌عالی فضای مجازی به عرصه پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی در راستای ساماندهی به ارسال و دریافت این پیامک‌ها خبر داد و با تأکید براینکه آیین‌نامه نظارت بر ارسال پیامک‌های انبوه پس از تدوین به‌زودی ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: تا پیش از این نظارت بر ارسال پیامک‌های انبوه قبل از ارسال آنها توسط مراجع نظارتی و فیلترینگ در حال انجام بود که هم‌اکنون نیز این مهم ادامه پیدا می‌کند اما برای نظارت پس از ارسال پیامک‌های انبوه متولی خاصی در کشور وجود نداشت.
وی با بیان اینکه پس از تشکیل شورای‌عالی فضای مجازی، در نخستین جلسه کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای شورای‌عالی فضای مجازی این موضوع مطرح و برای آن تصمیماتی اتخاذ شد، تصریح کرد: در این جلسه و در راستای نظارت پس از ارسال پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد تا آیین‌نامه نظارت بر محتوای این پیامک‌ها را تدوین کرده و به این کمیسیون پیشنهاد دهد.
چندی پیش یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته بود: آنچه در قانون برای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درنظرگرفته‌شده، اختیار نظارت بر محتوای عام و اسپم‌ها در فضای مجازی است و از آنجا که ارسال پیام کوتاه یک موضوع شخصی محسوب می‌شود این کارگروه هیچ‌گونه اختیاری بر حریم خصوصی افراد ندارد و هیچ‌گونه نظارتی بر محتوای شخصی پیامک‌ها صورت نمی گیرد؛ اما چنانچه پیامک‌های انبوه و اسپم‌ها از یک مبدا به‌صورت کلی به تعدادی مشترک ارسال شود، محتوای آن مورد نظارت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار می‌گیرد.
به گفته سخنگوی شرکت مخابرات ایران هم‌اکنون ظرفیت برای ارسال تمامی پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی از مسیر شبکه مخابرات فراهم است و حتی ظرفیت بیش از میزان استفاده برقرار شده چرا که درصورت کمبود ظرفیت سیستم، بیشترین ضرر متوجه مخابرات خواهد شد.
وی با بیان اینکه در هر ثانیه به‌طور متوسط 180هزار پیامک از طریق این سیستم متمرکز ارسال می‌شود درباره دلایل راه‌اندازی این سامانه متمرکز گفت: به دلیل آنکه برخی مشترکان از پیامک‌های تبلیغاتی دریافتی خود ناراضی بودند راهی غیر از تمرکز ارسال پیامک‌ها وجود ندارد تا بتوانیم پیامک‌ها را در این زمینه فیلتر کرده و نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را در زمینه اعتراض مشترکان به پیامک‌های تبلیغاتی جلب کنیم. داود زارعیان افزود: نظارت بر محتوای پیامک‌ها با مخابرات نیست و با وجود اینکه اغلب پیامک‌ها هم مشکل محتوایی ندارند مهم‌ترین کنترلی که صورت می‌گیرد برای آن است که پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی ارسال نشود.همچنین به گفته دکتر حسن علیزاده، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین‌نامه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه در کشور هم‌اکنون در دست تدوین این مرکز است.
روزانه 20میلیون پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود ولی شیوه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه به موبایل مشترکان و افزایش روزافزون تعداد این پیامک‌ها بدون اجازه مشترکان در تمامی ساعات شبانه‌روز و حتی نیمه‌های شب، به حدی مورد انتقاد مشترکان واقع شده بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تصویب طرحی، اپراتورهای تلفن همراه را مکلف به کسب اجازه قبلی از مشترکان برای ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی، خبری و اطلاع‌رسانی کرد.
اما اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرده‌اند هر مشترکی که مایل به دریافت اینگونه پیامک‌ها نیست باید از طریق تلفن‌های خاصی که اعلام شده است موضوع را به طور رسمی به اپراتورها اعلام کند. بررسی‌های خبرنگار همشهری حاکی است که حتی عده‌ای از مشترکانی که این موضوع را به اپراتورها اعلام کرده‌اند کماکان در لیست گیرندگان پیامک‌های انبوه قرار دارند و موضوع تازه‌تری که مشترکان با آن مواجه شده‌اند دریافت پیامک انبوه از تلفن‌های ثابت مجهز به ارسال پیامک است که ظاهرا از سد نظارتی نرم‌افزارهای کنترل‌کننده اپراتورها نیز عبور می‌کنند.

رئیس کمیته مخابرات مجلس: پیوست فرهنگی قانون نمی‌شود


رییس کمیته مخابرات مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس اگر پیوست فرهنگی در دست تدوین داشته باشد باید از بخش‌های مختلف فنی - مهندسی و متخصصان دعوت به عمل آورد تا در زمینه تدوین یاری‌اش کنند.
 
 
رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه خدمات نسل سوم ارتباطات در کشور ما از همان روز اول که به رایتل پروانه دادند، مغفول واقع شد، اظهار کرد: پیوست فرهنگی نیز ضرورتی است که این روزها متولیان این حوزه به دنبال این موضوع هستند و در واقع باید بیش از اینکه در حال حاضر دغدغه تدوین سریع را داشته باشیم، باید به فکر این باشیم که از هول حلیم در دیگ نیفتیم.
وی ابراز کرد: پیوست فرهنگی نه تنها برای اپراتور خدمات نسل سوم لازم و ضروری است بلکه در تمام زمینه‌های مرتبط با تکنولوژی نیز باید پیوست‌هایی فرهنگی داشت تا بتوان براساس معیارهای خاصی، تکنولوژی را پیاده سازی کرد.
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمی‌توان جلوی ورود تکنولوژی به کشور را گرفت، اذعان کرد: باید بتوانیم تکنولوژی را با شرایط فرهنگی جامعه تطبیق دهیم و حال که پیوست‌هایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است، برای تدوین آن بهتر است که از اعضا و تیم کارشناسی نیز در کنار اعضای دیگر با رویکردهای فرهنگی استفاده کنیم.
او گفت: تنها با تدارک این شرایط است که می‌توانیم کنترل و نظارتی دقیق بر این حوزه داشته باشیم و قطعا بدون در نظر گرفتن این پیش‌نیازها به نقطه‌ قفلی می‌رسیم که دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس به عنوان یک نهاد قانونگذار و به خصوص کمیته فناوری‌های نوین و مخابرات در بحث تدوین پیوست فرهنگی ورود نکرد؟ عنوان کرد: در طرح جامع فناوری اطلاعات بسیاری از رویکردهای مختلف در ارتباط با این حوزه دیده شده که به تأیید کمیسیون صنایع نیز رسید و در حال حاضر در کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات برای چکش‌کاری قرار دارد.
وی ادامه داد: تا حالا بحث پیوست فرهنگی در مجلس اعلام وصول نشده و ظاهرا فقط کمیسیون فرهنگی پیگیر این موضوع بوده است و مسلما اگر پیوستی در دست تدوین داشته باشد، باید از بخش‌های مختلف فنی - مهندسی و متخصصان حوزه‌های فرهنگی دعوت به عمل آورد تا در زمینه تدوین یاری‌اش کنند اما این موضوع چون در مجلس مطرح و به شکل طرح نبوده، نمی‌تواند قانون شود بلکه باید در صورت تصویب شدن در کمیسیون مورد نظر توسط بخش‌های اجرایی عملیاتی گردد.
سبحانی فر در پایان درباره تدوین این پیوست در کمیسیون فرهنگی گفت: تا جاییکه می‌دانم نمایندگان این کمیسیون، پیوست فرهنگی را یک دغدغه مطرح کرده‌ و بسیاری از عواقب استفاده از خدمات نسل سومی که دارای پیوست فرهنگی نیست را پیش کشیده بودند اما نمی‌دانم که خود کمیسیون پیوستی تدوین کرده است یا نه.